اختصاصی

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
دکتر فردوس حاجیان کنسرت عبدالحسین مختاباد را افتتاح کرد
دکتر فردوس حاجيان عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در افتتاحیه کنسرت غزه عبدالحسین مختاباد اشعاری را به مردم غزه تقدیم کرد.   به گزارش آکادمی هنر، حاجیان اندیشمند برگزیده سازمان جهانی یونسکو شعر تاثيرگذار مادر، اي ننه دلاور من را براي حضار قرائت كرد. ادامه مطلب: دکتر فردوس حاجیان کنسرت عبدالحسین مختاباد را افتتاح کرد اضافه کردن دیدگاه جدید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
خوانش تصویر؛ شماره‌ی چهارم/ میترا تبریزیان: در ورای مرزها
  1. این تنها نوع بشر است که سرانجام روزی، ساعتی، آنی از تکرار حضور خود دچار خستگی و یأس می‌شود و در نهایت به بودنِ بی مایه‌ی خود آگاهی می‌یابد. یعنی برعکس جاندارانی همچون گیاهان که در حیات افقیِ خود بی هیچ نزاعی هم، تمامی شرایطِ محیط پیرامون‌اشان را می‌پذیرند و یا حیوانات که به صرف در حیطه‌ی امکان‌هایی محدود در جهت بقا حرکت می‌کنند؛ اما برای یک انسان این پی بردن به مفهوم کلیدی "من" است که به د
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (2 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
بیانیه مارتین اسکورسیزی در جهت حمایت و زنده نگه داشتن سهام فیلم سازی کداک
  هفته گذشته کوانتین تارانتینو، کریستوفر نولان، جاد آپاتو و جی جی آبرامز در حمایت از سهام کداک برای تولید فیلم متحد شدند.   به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، مردی که بیشتر عمر خود را به حفاظت و بالا نگه داشتن قدر و ارزش سینما اختصاص داده، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که چرا این حمایت آن‌قدر مهم است. ادامه مطلب: بیانیه مارتین اسکورسیزی در جهت حمایت و زنده نگه داشتن سهام فیلم سازی کداک اضافه کردن
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
خیر چیست؟
  پس از هولوکاست الی ویزل[1] از خود پرسید: «چرا می‌نویسم؟». او می‌گوید من می‌نویسم «تا دیوانه نشوم؛ یا بالعکس، می‌نویسم تا به عمق جنون دست یابم». در زمانه‌ی پریشان خودمان، پس از 11 سپتامبر، پس از بالی، پس از بسلان[2]، آیا هنر می‌تواند در برابر فاجعه به هیچ روی امر رستگاری‌بخش (فعلا از امر آشتی‌بخش صرف‌نظر می‌کنیم) را درک کند یا برانگیزد؟ از نظر ویزل هنرمند دست به آفرینش می‌زند «تا تمامی قربانیا
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.75 (2 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
خوانش تصویر؛ شماره 3: دو نگاه، جکسون پولاک
   پولاک چه چیز را زیر تاش‌های رنگی‌اش پنهان می‌کرد؟ زمانی کسانی بودند که می‌گفتند پولاک عامدانه فیگورهایی دارد که آن‌ها را در زیر انبوه خطوطش مدفون ساخته است. یعنی پیش طرح‌هایی نامرئی و خاموش که شاید حتی ربط چندانی نیز به عمل نقاشی نامعقول، تصادفی، غیر ارادی اما شدید بعد از آنِ پولاک نداشتند. گو این‌که پولاک خواسته باشد تا هرگونه بازنمایی، تصویرگری و روایت‌گری‌های ابتدایی‌اش را با فروپاشاندنِ
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
یادداشتی بر عکس «بوداپست» اثر الیوت ارویت/ خوانش تصویر؛ شماره‌ی دوم
  در ابتدا بیش از هر چیز در مواجهه با عکس بوداپست 1964 اثر الیوت ارویت، نگاه مغموم زنان وداع کننده به چشم مخاطب می آید. در جهتی مخالف، مردان جوان سوار بر قطار، خندان در حال خارج شدن از ایستگاه هستند. وداعی که مردان سرخوشانه در حال عبور از آن هستند. ساعت در بالای مرکز تصویر گویی تونل زمان را می نمایاند. قطار با حرکتی رو به جلو، زنان را پشت سر می گذارد. گذاری پیشرو برای افقی درخشان که پنجره ی نور
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
ایلیا رپین: ایوان مخوف و پسرش/ خوانش تصویر؛ شماره‌ی یکم
  هاجر سعیدی: ایوان گروزنی، پسرش را کشته است. این گزاره بی درنگ در تابلو رپین با گزاره‌ی دیگری متقابل می‌شود: ایوان دهشت زده است. اما دهشتِ ایوان از چیست؟ آیا از کشتنِ پسر با ضربه‌ی عصا به شقیقه‌اش؟ عملی که در واقع خصلت ِ ملکه‌ی ایوان نیز به شمار می‌رود؛ او را با مرگ می‌شناسند. پس ایوان از چه دهشت کرده است؟ پاسخِ این سوال همان جایی است که دهشت را بازنمایی می‌کند: چشم‌های ایوان. دوباره به چشم‌ها
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
گزارش اختصاصی و زنده از مراسم گلدن گلوب 2014
          مراسم فرش قرمز مراسم گلدن گلوب 2014 ساعت 2 بامداد به وقت ایران و مراسم اصلی رأس ساعت 4:30 بامداد آغاز شد.   به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، این جوایز سالانه که هفتاد و یکمین دوره خود را پشت سر می‌گذاشت با اجرای امی پوهلر و تینا فی دو کمدین آمریکایی آغاز شد آن‌ها بهترین فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی را با شوخی با ستارگان آن معرفی کردند.   ادامه مطلب: گزارش اختصاصی و زنده از مرا

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما