اختصاصی

  • خرس طلای برلین 2020 برای «شیطان وجود ندارد» از ایران

    جشنواره فیلم برلین 2020 ساعتی پیش برندگان خود را شناخت و فیلمی از ایران توانست جایزه اصلی را از آن خود کند. به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از ورایتی، هیات داوران هفتادمین دوره برلیناله از میان هجده فیلم، خرس طلایی سال ۲۰۲۰ را به فیلم "شیطان وجود ندارد" محمد رسول‌اف، کارگردان ایرانی اهدا کرد. این فیلم پیشتر جوا ...
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
گزارش اختصاصی از مراسم رونمایی پوستر «خانه عروسک» در شهر کتاب فرشته
    چهره سوم شخص در پوستر تئاتر خانه عروسک رابطه من و تو را به سوم شخص تبدیل می کند. ادامه مطلب: گزارش اختصاصی از مراسم رونمایی پوستر «خانه عروسک» در شهر کتاب فرشته اضافه کردن دیدگاه جدید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.50 (1 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 انریکو روبوستی؛ نگاه خیره/ خوانش تصویر، شماره‌ی هفدهم
    رومیان باستان بر روی طاق های نصرت پیکره هایی با جزئیات فراوان می‌گذاشتند.‌‌ پیکره‌هایی که تنها از آسمان می‌شد آن‌ها را دید. اما این پیکره‌ها، این ابژه هنرها برای چه نگاهی خلق شده اند؟ادامه مطلب: انریکو روبوستی؛ نگاه خیره/ خوانش تصویر، شماره‌ی هفدهم اضافه کردن دیدگاه جدید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
فرانسیس بیکن؛ انهدام/ خوانش تصویر، شماره‌ی شانزدهم
  بازگشت به امر فیگوراتیو در زمانه‌ی نسبی گرایی و بی اعتباری واقعت ، عصیان بزرگ بیکن است. او همچون استاد تاریکی  کاراواجو،بر نظم موجود می‌شورد و امر انتزاعی را از بوم کسر می‌کند. واقعیت را همچون کاراواجو از سقوط ماده، از هبوط از درون تباهی بیرون می‌کشد. هسته ای صلب برای نمایش سستی، تعینی تمام عیار برای بازنمایی عدم تعین. ادامه مطلب: فرانسیس بیکن؛ انهدام/ خوانش تصویر، شماره‌ی شانزدهم اضافه کردن
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.83 (3 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
گزارش اختصاصی آکادمی هنر از مراسم هفدهمین جشن خانه سینما + گزارش تصویری
    هفدهمین جشن خانه‌ی سینما روز بیستم شهریورماه در عمارت مسعودیه برگزار شد. این جشن که قرار بود از ساعت 20 آغاز شود با حدود یک ساعت تأخیر کلید خورد. احسان کرمی اجرای این برنامه را بر عهده داشت. نخستین سخنران این مراسم دبیر خانه‌ی سینما همایون اسعدیان بود. وی طی صحبت‌هایش از بازگشت روز سینما به تقویم ملی سخن گفت و در ادامه هم هرگونه شائبه‌ای پیرامون فشار برای تعویض برندگان را رد کرد. جوایز این ش
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
آنسلم کیفر؛ گذشته/ خوانش تصویر، شماره‌ی پانزدهم
  شاید کیفر بزرگترین نقاش زنده جهان باشد اگر بزرگی حامل معنایی باشد در جهانی که به آن پرتاب شده‌ایم. جهان اضطراب و اندوه. جهانی بازنمایی شده در هیچ و نامتناهی.ادامه مطلب: آنسلم کیفر؛ گذشته/ خوانش تصویر، شماره‌ی پانزدهم اضافه کردن دیدگاه جدید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.50 (1 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
مسیح ولاسکز، پرسش/ خوانش تصویر؛ شماره‌ی چهاردهم
  نقاشان بزرگ تاریخ از قرون وسطا تا امروز همواره به پرسشی بنیادین بازگشته‌اند تا به میانجی خط و رنگ آن را طرحی نو دراندازند. پرسشی که رابطه‌ی خدا-انسان را در فیگوری تاریخی در بدنی بحرانی جستجو می‌کند: فیگور مسیح بر صلیب. ادامه مطلب: مسیح ولاسکز، پرسش/ خوانش تصویر؛ شماره‌ی چهاردهم اضافه کردن دیدگاه جدید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
مارک شاگال / شاعر رنگ ها؛ خوانش تصویر، شماره‌ی سیزدهم
  شاگال بنای باشکوه تاریخ هنر را ویران می‌کند. از طراحی تا پرسپکتیو، از ترکیب‌بندی تا توازن. او با گسست از وضعیت ذات رهایی بخش هنر را عیان می‌کند. ذاتی که نامتعین است و تن به قاعده نمی‌دهد. شاگال نشان می‌دهد چگونه معنای هنر از داوینچی با آن نظم جنون آسا و طراحی بی‌نقص تا فیگوری خام و کودکانه گسترده است و چگونه عنصر رهایی بخش هنر در جادوی اکسپرسیو و معجزه بیان پنهان شده است. ادامه مطلب: مارک شا
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.17 (3 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
تکرار؛ کارگران در راهِ خانه‌ی ادوارد مونش/ خوانش تصویر شماره‌ی دوازدهم
  سیزیف اسرار خدایان را نزد انسان ها فاش کرد. مرگ را به زنجیر کشید و زندگی را در آغوش گرفت . زندگی با تمام شهوت‌ها و لذت هایش پولوتون خدای جنگ را مامور کرد تا "مرگ" را از زنجیر رها کند.  ادامه مطلب: تکرار؛ کارگران در راهِ خانه‌ی ادوارد مونش/ خوانش تصویر شماره‌ی دوازدهم اضافه کردن دیدگاه جدید

تحلیل رویکرد

  • در باب پستی

    مقدمه: "تراکینگ شات کاپو" فرمولی از ژاک ریوت بود که در دستان سرژ دنی و تنی چند از روشنفکران دیگر [در گذر زمان] بدل به اسطوره‌ی سینه‌فیل‌های ارتدوکس ش ...

بانک اطلاعات هنری