100 فیلمی که ما در سال 2017 انتظارشان را می کشیم (بخش اول)

 

 

 

سایت فیلم استیج به تازگی لیستی از 100 فیلمی که در سال 2017 یا اکران خواهند شد و یا ساختشان به پایان خواهند رسید را منتشر کرده است. آن طوری که از قراین پیدا است سال 2017 مشخصا از منظر تعداد فیلم‌هایی که فیلمسازهای مطرح و مشهور جهانی آن‌ها را ساخته‌اند یا در حال ساخت دارند، می‌تواند یکی از هیجان انگیزترین سال های سینمایی باشد. در لیستی که فیلم استیج منتشر کرده است نام ‌های بزرگی حضور دارند. از میشائیل هانکه تا ترنس مالیک. از لارس فون تریه تا پل توماس اندرسون. از نوری بیلگه جیلان تا لوکرسیا مارتل و چندین و چندین فیلمساز شهیرِ معاصر دیگر. بخش اول این لیست بلند بالا را برای اولین بار در سایت آکادمی هنر بخوانید:


1.پروژه‌ی بی‌نام پل توماس اندرسون


همکاری دوباره پل توماس اندرسون و دنیل دی لوئیس در یک فیلم سینمایی. این شاید جذاب ترین خبر سینمایی ماه های پایانی سال 2016 میلادی بود. دو هنرمندی که آخرین همکاری‌اشان باز می گردد به فیلم درخشان «خون به پا خواهد شد». کار جدید پل توماس اندرسون همچنان بی نام است. هر چند مشخص شده که حول و حوش جهان مد و فشن می چرخد.


2.غزل به غزل – ترنس مالیک


هیچ چیزی به اندازه ی ساخت فیلمی از سوی ترنس مالیک نمی تواند مخاطبان سینمای اندیشمند را سرحال بیاورد. فیلمسازی که فلسفه خوانده و استاد دانشگاه ام. آی. تی است. در فیلم جدید او انبوهی از بازیگران مشهور سینمای امروز آمریکا بازی می کنند. از رایان گاسلینگ تا ناتالی پورتمن، رونی مارا، مایکل فاسبندر و کیت بلانشت.


3. Wonderstruck- تاد هاینس


تاد هاینس فیلمساز مستقل آمریکایی پس از «کارول» دست به کار ساخت فیلم جدیدی شده است. فیلمی که دوباره اثری اقتباس شده از یک رمان پرفروش آمریکایی است. میشل ویلیامز و جولیان مور بازیگران اصلی فیلم جدید تاد هاینس هستند.


4. پایان خوش – میشائیل هانکه


فیلم جدید استاد اتریشی-فرانسوی سینما و برنده ی دو جایزه ی نخل طلای کن برای دو ساخته‌ی پی در پی اش. روبان سفید و عشق. در فیلم جدید استاد طبق معمول ایزابل هوپر بازی می کند. ژان لوئی ترینتینیان و متیو کاساوتیس هم در فیلم هستند.


5. فریب خورده – سوفیا کاپولا


فیلم جدید دختر یکی از بزرگترین فیلمسازان تاریخ سینمای آمریکا. سوفیا کاپولا مدت مدیدی است که در حال ساخت «فریب خورده» است. فیلمی که ال فانینگ، کالین فارل، نیکول کیدمن و کریستین دانست را به عنوان بازگیران اصلی خود دارد.


6.عینک دودی (تیره) – کلر دنی


ژولیت بینوش و ژرار دوپاردیو در فیلمی از کلر دنی. این هم احتمالا یکی از زوج های جذاب سینمایی سال 2017 سینمای اروپا می تواند قلمداد شود. آخرین فیلم کلر دنی تریلر تلخ و تراژیک «حرامزاده‌ها» بود.


7.آدم برفی – توماس آلفردسون


فیلمساز جذاب سوئدی فیلمبرداری دومین فیلم انگلیسی زبانش را با حضور مایکل فاسبندر، جسیکا فرگوسن و شارلوت گینزبورک مدت ها است که پایان رسانده است.


8.لوگان خوش شانس – استیون سودربرگ


استیون سودربرگ مدتی قبل اعلام کرد که قصد خداحافظی از جهان فیلمسازی را دارد. اما این نقل قول از آقای خاص سینمای آمریکا به زودی با خبر شروع ساخت فیلم جدید به کلی به فراموشی سپرده شد. شنیده ها حکایت دارد که فیلم جدید جوانترین برنده ی نخل طلای تاریخ فیلم کن یک فیلم کمدی مفرح است و آدام درایور، چنینگ تتوم، کاترین هیگل، سث مک فارلن و دنیل کریگ در آن بازی می کنند.


9. بیوه ها – استیو مک کوئین


فیلمنامه ی جدیدترین فیلم استیو مک کوئین را گلیان فلین؛ نویسنده رمان و فیلمنامه ی آخرین فیلم دیوید فینچر؛ «دختر گمشده» نگاشته است. طبق شنیده ها ویونا دیویس بازیگر اصلی فیلم مک کوئین است.


10. شما هرگز واقعاً اینجا نبودید – لین رمزی


فیلم جدید لین رمزی فیلمساز انگلیسی که به خاطر ساخته قبلی‌اش؛ «باید درباره‌ی کوین صحبت کنیم» به شدت ستایش شد. یوآخین فینیکس در فیلم بازی می کند.


11. OKja – بونگ جون هو
12. زاما – لوکرسیا مارتل
13. چطور با دخترها در پارتی صحبت کنیم – جان کامرون میچل
14. فرم آب – گیلرمو دل تورو
15. پروژه ی بی نام کاترین بیگلو
16. Lean on the Pete - اندرو هی
17. روما – آلفونسو کوآرون
18. زیر دریاچه نقره ای – دیوید رابرت میچل
19.راننده بچه - ادگار رایت
20. بلید رانر 2049 – دنیل ویله‌نو
21. Last Flag Flying – ریچارد لینک لیتر
22. میدان – روبن اُستلوند (کارگردان فورس ماژور)
23. وقتِ خوب – جاشوآ و بن سفدی
24. نابودی – الکس گارلند (کارگردان اکس ماشینا)
25. اشباحِ اسماعیل (آرنولد دسپلشن)

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر