اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

هشت نقل‌قول از سالوادور دالی؛ به مناسبت سالگرد تولدش

 

امروز 11 می سال 2016 برابر است با 112مین سالگرد تولد سالوادور دالی؛ نقاش مشهور سورئالیست قرن بیستم. وبسایت آرت نت به مناسبت تولد این نقاش هشت نقل قول معروف از او را درج کرده است که ترجمه‌اشان را در ادامه مطلب می‌خوانید.

 

در باب سورئالیسم

همواره گفته ام و هنوز هم می‌گویم که ایده‌های سوررئالیسم تنها زمانی به کار می آیند که به حد کمال نقاشی شوند و البته به صورت سنتی.

در باب مرگ

من به مرگ در کل اعتقاد دارم ولی به مرگ دالی به هیچ وجه اعتقاد ندارم. معتقدم که مرگ من تقریبا ناممکن است!


در باب نقاشی

نقاشی تنها یکی از ابزارهای بیان نبوغ بی‌حد من است. من حتی وقتی می‌نویسم نیز شمه‌ای از این نبوغ را بروز می‌دهم. حتی وقتی می‌خوابم. شاید به نظرتان این سحر و جادو بیاید! ولی اینگونه نیست. این واقعیت زندگی من است! 

در باب خواب

خواب برای یک نقاش سورئال مهمترین عامل الهام است. من مداوماً کار می‌کنم و ایده‌های اصلی کارهایم را به واسطه‌ی رویاهایم پیدا می کنم. 

 

در باب رنگ موردعلاقه

اول زرد! برای من زرد رنگ پروتئین است. رنگ غالب ترکیبات شیمیایی. بعد از زرد، آبی را دوست دارم. رنگ اکسیژن. این دو رنگ را دائما در کارهای ورمیر پیدا می کنید.

در باب بازتولید

من همیشه طرفدارانم را به کپی کردن از کارهایم تشویق می‌کنم. متاسفانه به این باور دارم که برخی از این قبیل کپی‌ها از اصل نقاشی من بهتر هستند!

 

در باب معاصرین

اول دالی، بعد هم دالی، بعد هم شاید پیکاسو! شخص دیگری به ذهنم نمی‌رسد!

 

در باب فروتنی

من همواره خودم را چنین معرفی کرده‌ام: انسانی بسیار فروتن و البته به عظمتِ خود!

در باب خودش

شکسته نفسی در تخصص من نیست. دالی صرفاً به این دلیل خوب است که معاصرین دالی بد هستند!

 

در باب سنت

سنت به همراه خودش چیزهای اصیلی می‌آورد، البته ما نباید فراموش کنیم که این تحفه‌ی اصیل مقداری گرد و غبار نیز با خود دارد. به نظرم عادت کردن به کلنجار رفتن با گذشته به تحجر می‌انجامد. 

در باب زندگی

من از زندگانی‌ام لذت می‌برم. هر روز. هر هفته. هر ماه و هر سال. من آقای دالی هستم. به آقای دالی ارادت قلبی دارم. زیرا ایشان انسان فوق العاده ای است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما