اختصاصی

  • صدف طلایی سن سباستین 2019 به فیلمی از برزیل رسید

    در شب پایانی جشنواره فیلم سن‌سباستین ۲۰۱۹، با انتخابی غیرمنتظره فیلمی از برزیل به عنوان برنده صدف طلای سن‌سباستین معرفی شد. به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، شب پیش فیلم «آرام» به کارگردانی تکزان پکستون وینترز از برزیل به عنوان برنده صدف طلا که جایزه اصلی جشنواره فیلم سن‌سباستین است، انتخاب شد....

خطوط خونی؛ درباره‌ی پرفورمنس هرمان نیش در موزه‌ی هنرهای معاصر دنور

 

 

هرمان نیش هنرمند جنجالی اتریشی را از بزرگ‌ترین هنرمندان عضر حاضر می‌دانند. او هم پرفوزمنس کار می کند و هم نقاشی می‌کشد. شیوه‌ی کار او نیز سال‌ها است که برای منتقدین بین المللی مشخص شده است. 


او در سال 2011 یکی از معروفترین پرفورمنس‌هایش را در موزه هنرهای معاصر دنور اجرایی کرد. این اجرا با نمایش نقاشی‌های خونین نیش همراه بود. او دوباره به سمت مضامین دلخواهش حرکت کرد. طبق معمول خون اصلی ترین عنصر نشانه ای حاضر در کار نیش بود. همچنین استفاده‌ی نمادین از آیکون‌هایی چون صلیب، مثلث شش پر و بدن‌های خونین. 

 

هنروران حاضر در اجرای نیش در طول اجرا و به کمک بدن هایشان انگیزش های متفاوتی را بیان میکنند که اساس زندگی هر کدام است تا به چنان درجه‌ای از حقیقت که تنها در زندگی می تون به آن رسید ، دست یابند. این هنرمندان انگیزش ها و هیجانات ناخودآگاه را دنبال کرده و شخصا در انواع رویدادها زندگی می‌کنند که بیش از پیش در درون هر یک از ما پنهان است.

 

به واقع هنرمند –سوژه‌ای همچون نیش با زیستن در متنوع ترین تجربیات روزمره یا استثنایی تلاش می کند به آن درجه از حقیقت برسد که گویی قطعا از ست رفته است. فانتاسم ها، رویدادهای قدیمی، و تمایلات ناگفته و ارضا نشده که از ناخودآگاه سرچشمه می گیرد، در کنش ها، اجراگری ها و یا تصاویر عکاسی هنرمندان بدنی شکل می گیرد و حتی رازآمیزترین و خصوصی ترین تمایلات آنها، می تواند با بهره گیری از همه ی ترکیبات لذت و درد، رها شده و نشان داده شود.

 

 

صحبت‌های هرمان نیش و کیوریتور او سیمون  زالکیند را در ویدیوی زیر با زیرنویس فارسی مشاهده کنید

 


 

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل تجسمی

بانک اطلاعات هنری