بهترین‌های سی و دومین جشنواره فیلم فجر / منتشر شده تنها در وبلاگ شخصی

 

بهترین های جشنواره فیلم فجر

جشنواره فجر امسال در کنار جشنواره دو سال قبل جزء ضعیف‌ترین و بی‌هویت‌ترین جشنواره‌های فیلم فجر بود و حتی گوی سبقت را از بد بودن جشنواره تئاتر فجر امسال نیز ربود. با این وجود بهترین‌ها از نگاه خود را در بین این فیلم‌های ضعیف که در شماره اسفند ماهنامه صنعت سنیما نیز منتشر خواهد شد در زیر آمده است، گفتنی است فیلم‌های «چند مترمکعب عشق»، «بیگانه»، «شیار 143»، «سیزده»، «میهمان داریم» و «ماهی و گربه» را مشاهده نکرده‌ام.

 

 

بهترین فیلم:

1-    خانه پدری (کیانوش عیاری و علی سلطانی)

2-    عصبانی نیستم (رضا درمیشیان)

3-    چ (مهدی کریمی)

 

بهترین کارگردانی

1-    ابرهیم حاتمی کیا (چ)

2-    کیانوش عیاری (خانه پدری)

3-    رضا درمیشیان (عصبانی نیستم)

 

بهترین فیلمنامه

1-    ....

2-    عصبانی نیستم (رضا درمیشیان)

3-    زندگی جای دیگری است (منوچهر هادی، پدرام کریمی و بابک کایدان)

 

بهترین بازیگر نقش اول مرد

1-    نوید محمدزاده (عصبانی نیستم)

2-    حامد بهداد (زندگی جای دیگری است)

3-    حمید فرخ‌نژاد (زندگی مشترک آقای محمودی و بانو)

 

بهترین بازیگر نقش اول زن

1-    هنگامه قاضیانی (زندگی مشترک آقای محمودی و بانو)

2-    ترانه علیدوستی (زندگی مشترک آقای محمودی و بانو)

 

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

1-    کلیه بازیگران مرد خانة پدری

2-    میلاد کی‌مرام (خط ویژه)

3-    پیمان قاسم خانی (زندگی مشترک آقای محمودی و بانو)

 

بهترین بازیگر نقش مکمل زن

1-    کلیه بازیگران زن خانة پدری

2-    شبنم مقدمی (امروز)

3-    آزاده صمدی (طبقه حساس)

 

بهترین فیلمبرداری:

1-    حسین جعفریان (چ و رستاخیز)

2-    مهدی جعفری (خط ویژه)

3-    هومن بهمنش (امروز)

 

بهترین تدوین:

1-    هایده صفی یاری (عصبانی نیستم)

2-    مهدی حسینی وند (چ)

3-    نیما جعفری جوزانی (خط ویژه)

 

بهترین موسیقی متن:

1-    استفان واربک (رستاخیز)

2-    سهراب پورناظری (آرایش غلیظ)

3-    پیمان یزدانیان (طبقه حساس)

 

بهترین صدای فیلم (صدابرداری / صداگذاری):

1-    بهمن اردلان / سید علیرضا علویان (چ)

2-    نظام الدین کیایی / محمدرضا دلپاک (عصبانی نیستم)

3-    سعید صالحی / مسعود بهنام (خانة پدری)

 

بهترین چهره پردازی:

1-    حسین صالحیان و اعظم رحمانی (خانة پدری)

2-    محمود دهقانی (امروز)

3-    سودابه خسروی (زندگی جای دیگری است)

 

بهترین طراح صحنه و لباس:

1-    اصغر نژاد ایمانی (خانه پدری)

2-    عباس بلوندی (چ)

3-    محسن موسوی (رستاخیز) / عصبانی نیستم (باران کوثری)

 

بهترین جلوه‌های ویژه (میدانی و بصری):

1-    حمیدرضا سلیمانی و سید هادی اسلامی (چ)

2-    حمیدرضا سلیمانی و سایمون فریم (رستاخیز)

3-    امیر سحرخیز و کامران سحرخیز (عصبانی نیستم)

 

 

 

 

 

درباره نویسنده :
دکتر مجید رحیمی جعفری

سوابق تحصیلی: دکتری تئاتر دانشگاه تهران – کارشناس ارشد ادبیات نمایشی با پایان‎نامه بررسی روابط بینامتنی در سینمای ایران (1390-1370) – مهندس تکنولوژی نساجی با پایان‎نامه تأثیر مُد در طراحی ماشین آلات.

 

عرصه فعالیت: مدیرمسئول مجموعة هنری آکادمی هنر / مدرس مقطع کارشناسی ارشد رشته های پژوهش هنر، ارتباط تصویری و تصویرسازی؛ مقطع کارشناسی طراحی لباس / طراح دو دوره سوالات کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در رشته‌های طراحی لباس، ارتباط تصویری و تصویرسازی / منتقد و پژوهشگر هنر / تهیه کننده تئاتر / نمایشنامه و فیلمنامه‎نویس / عضو سابق  گروه پژوهشی نشانه‎شناسی هنر خانة هنرمندان ایران / دبیر اجرایی چندین همایش‎ علمی / همکاری با نشریات علمی-پژوهشی (همکاری در مقام داور فصلنامه جستارهای زبانی دانشگاه تربیت مدرس، روایت شناسی انجمن علمی نقد ادبی ایران) و تخصصی (از جمله فارابی و صنعت سینما)


نظریه ها: نظریه بیناجسمی / تئوریزه کردن نظریه بینارسانه در سال 1390 /  همکاری با دکتر حمیدرضا شعیری در تئوریزه کردن نظریه ناسرگی 1389

 

زمینه پژوهش: نشانه شناسی گفتمانی / بینامتنیت / نقد ادبی / جلوه‎های نمایشی / سینمای آمریکا / فشن آرت / ژانر / سینمای گرایندهاوس / ارتباط تصویری