اختصاصی

  • خرس طلای برلین 2020 برای «شیطان وجود ندارد» از ایران

    جشنواره فیلم برلین 2020 ساعتی پیش برندگان خود را شناخت و فیلمی از ایران توانست جایزه اصلی را از آن خود کند. به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از ورایتی، هیات داوران هفتادمین دوره برلیناله از میان هجده فیلم، خرس طلایی سال ۲۰۲۰ را به فیلم "شیطان وجود ندارد" محمد رسول‌اف، کارگردان ایرانی اهدا کرد. این فیلم پیشتر جوا ...

مطالب تحلیلی سایر هنرها

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
گسست دلالت‎ها / تحلیل مجسمه‎های غزال پرتو، برگزیده جشنواره «پرسبوک آرت» و ششمین بی‎ینال مجسمه
      در ابتدای تحلیل لازم می‎دانم اشاره داشته باشم تحلیل پیش‎رو تنیده شده بر تئوری‎ها است و تا آن‎جا که به یک‎دست بودن مطلب ضربه نخورد سعی شده است موارد ثقیل توضیح داده شود. ادامه مطلب: گسست دلالت‎ها / تحلیل مجسمه‎های غزال پرتو، برگزیده جشنواره «پرسبوک آرت» و ششمین بی‎ینال مجسمه (5) دیدگاه‌ها
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
تحلیل ویژگی‎های دیداری در عکس‎های بهاره بیشه برگزیده هر دو دوره‎ی جشنواره‎ی «پرسبوک آرت»
      در تحلیل پیش‎رو عکس‎ها بهاره بیشه که عناصر کودکانه از نمادها تا ایماژها در آن گنجانده شده است را با توجه به ویژگی‎های دیداری –برگرفته از عناصر پیامی رولان بارت- را بررسی خواهیم کرد ادامه مطلب: تحلیل ویژگی‎های دیداری در عکس‎های بهاره بیشه برگزیده هر دو دوره‎ی جشنواره‎ی «پرسبوک آرت» (5) دیدگاه‌ها
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
به‎هم ریختن متن و آشنایی زدایی از فضای هنری / تحلیل نمایشگاه «بی‎مرز» در نگارخانه «سین»
  نمایشگاه «بی‎مرز»[1] از چند جهت قابل بررسی و تحلیل می‎باشد. این مجموعه آثار به مثابه متنی بر روی الواح و متونی بنا شده است که نه تنها قدمت آن به تاریخ خیال آدمی می‎رسد؛ بلکه در نزدیکترین انگاره هر مخاطب قرار خواهد گرفت. منظور نخست تأثیر متن‎ و هنرمندان از متن‎های پیشین است که ناخودآگاه و خودآگاه از سبک، مضامین و پیرامون خود گرفته و منظور ثانوی، هر اثر از یک هنرمند به طور مجرد می‎باشد که در نمای
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)
مبانی معرفتی نور و رنگ در نگارگری ایرانی / قسمت دوم
  نظرگاه حکمی و عرفانی به هنر: دین ،هنر و ادب و عرفان در فرهنگ الهی ما پیوندی ناگسستنی دارند که گاهی توجه کافی به آن مبذول نمی‎شود و آن وقتی پدیدار می‎گردد که این احساس و الهام در ما به وجود آید که این معارف انسانی جنبه ذوقی و شهودی دارند. ادامه مطلب: مبانی معرفتی نور و رنگ در نگارگری ایرانی / قسمت دوم اضافه کردن دیدگاه جدید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
مبانی معرفتی نور و رنگ در نگارگری ایرانی / قسمت اول
  چکیده: شناسایی نظریه‎های نور در ساحت تفکر حکمای قبل و بعد از اسلام مستلزم شناخت مبانی فرهنگ ایرانی اسلامی است. ادامه مطلب: مبانی معرفتی نور و رنگ در نگارگری ایرانی / قسمت اول اضافه کردن دیدگاه جدید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
در اخلاق عكاسي و عكاسي خلاق!
    اخلاق چيست؟ جامعه اخلاقي چگونه جامعه‎اي است؟ اخلاق مطلق است يا نسبي؟ ارزش هاي اخلاقي ذاتي هستند يا عرفي؟     ادامه مطلب: در اخلاق عكاسي و عكاسي خلاق! اضافه کردن دیدگاه جدید

تحلیل رویکرد

  • در باب پستی

    مقدمه: "تراکینگ شات کاپو" فرمولی از ژاک ریوت بود که در دستان سرژ دنی و تنی چند از روشنفکران دیگر [در گذر زمان] بدل به اسطوره‌ی سینه‌فیل‌های ارتدوکس ش ...

بانک اطلاعات هنری