جوایز ام‌تی‌وی برای اولین بار بدون تفکیک جنسیتی اهدا شد

 

 

مراسم اهدای جوایز سینمایی و تلویزیونی ام تی وی که از ۱۹۹۲ تاکنون هر سال برگزار می شود، امسال برای اولین بار برای قدردانی از هنرمندان، جوایز خود را بدون تفکیک جنسیت اهدا کرد.

 

اما واتسون، که اولین بار برای بازی در مجموعه فیلم‌های هری پاتر نامش بر سر زبان‌ها افتاد، در شب مراسم، جایزه بهترین بازیگر را فارغ از جنسیت خود دریافت کرد و به عنوان بهترین بازیگر در میان همه نامزدهای زن و مرد معرفی شد.

 

او این جایزه را برای بازی در فیلم سینمایی «دیو و دلبر» کسب کرد و هنگام دریافت جایزه گفت: "اولین جایزه بازیگری که نامزدها را بر اساس جنسیت آنها تفکیک نمی‌کند، برای هرکس یک معنایی دارد، اما برای من به این معناست که بازیگری نشان دهنده توانایی شما برای ایفای نقش یک شخصیت دیگر است و احتیاجی به تفکیک آن به دو بخش‌ مختلف نیست."

 

او در ادامه گفت: "هم‌ذات‌پنداری و استفاده از قوه تخیل خود برای ایفای نقش نباید دارای محدودیت باشد." اما واتسون توانست با پیشی گرفتن از هیو جک‌من و جیمز مک اووی، دیگر نامزدهای دریافت جایزه بهترین بازیگر، برنده این جایزه شود.

 

هیو جکمن ۴۸ ساله و دفنه کین ۱۲ ساله نیز برنده جایزه بهترین اثر دو نفری برای ایفای نقش در فیلم لوگان شدند. مجموعه تلویزیونی «چیزهای عجیب »جایزه بهترین برنامه سال را دریافت کرد. تاراجی پی هنسن به نیابت از سازندگان فیلم «ارقام پنهان» جایزه «مبارزه علیه سیستم» را دریافت کرد. ون دیزل برای بازی در فیلم «سریع و خشمگین» موفق به دریافت جایزه نسل شد. او هنگام دریافت جایزه از پل واکر که تا قسمت هفتم این مجموعه ستاره فیلم بود، قدردانی کرد. او گفت: "در ۲۰۰۲ من روی همین صحنه ایستاده بودم و ام تی وی به پل واکر و من جایزه بهترین اثر دو نفری را اهدا کرد. امروز بعد از ۱۵ سال، من با همه خانواده‌ این فیلم اینجا هستم و شما به ما جایزه یک نسل را اهدا کرده‌اید." پل واکر در سال ۲۰۱۳ در تصادف اتومبیل درگذشت.

 

علاوه بر ون دیزل، جوردانا بروستر و تایریس گیبسون نیز جایزه نسل را برای مجموعه فیلم‌های سریع و خشمگین دریافت کردند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر