نشست آرام پایان نامه در مقابل هو شدن فیلم در سالن نمایش

 

 به گزارش آکادمی هنر نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی«پایان‌نامه» به کارگردانی حامدکلاهداری با حضور کارگردان، بهاره افشاری (بازیگر)،حامدکمیلی (بازیگر)، روح‌الله شمقدری (تهیه‌کننده)،هادی کلاهداری (نویسنده)،مریم کاویانی (بازیگر) و هادی دیباجی (بازیگر) با مدیریت «محمود گبرلو» منتقد سینما در حالی برگزار شد  که بر خلاف سایر نشست‌ها از حضور غیر خبرنگاران جلوگیری شد.

 

حامدکلاهداری با اشاره به اینکه بسیار خوشحالم که سرانجام «پایان‌نامه» با اتفاقات عجیب و غریبی که در طول ساخت آن افتاد اکران شد، گفت: کمک خدا باعث شد این فیلم به سرانجام برسد و خیلی دوستداشتم فیلم را می‌دیدید. فیلم من اگر لایق دستزدن نبود حداقل اجازه این را می‌یافت که آنها که دوست دارند فیلم راببینند به راحتی به تماشای آن بنشینند.

 

سالن سعدی بر خلاف سالن نمایش پایان نامه که مدام فیلم را هو می‌کردند یا در میان کف و سوت می‌زدند در سکوت فرو رفته بود که بهاره افشاری با سخنان نسنجیده کمی جو را متشنج کرد: وی ابتدا موضوع آزادی بیان را در جوامع فرهنگی مطرح کرد و گفت: «متأسفم که تلقی من از عرص فرهنگ اشتباه بوده و امروز چیز دیگر دیدم. آقای کلاهداری به خودتان افتخار کنید ما آدم‌های بزرگی هستیم که این همه جلوی ما آمدند موضع گرفته‌اند. این همه عکاس در روبروی ما نشان از بزرگی ما است.»

 

سخنان افشاری جو سالن را اندک زمانی بهم ریخت که گبرلو با درایت کنترل جلسه را در دست گرفت و گفت: «خانم افشاری نشست تازه شروع شده و کسی تا به حال از اهالی رسانه حرفی نزده که موضع گرفته باشد.»

 

روح‌الله شمقدری نیز با بیان اینکه بسیار خوشحالم که این فیلم قبل از نمایش درسالن مطبوعات در سینماهای دیگر نیز به نمایش درآمد، گفت: آنچه آنجا دیدم مرا به این نتیجه رساند که فیلم توانسته حرفش را بزند و مخالفین‌اش رابه چالش بکشد. همین که تماشاگران تا انتهای کار نشستند و فیلم را دیدند نشان از موفقیت فیلم دارد. اگر محتوای سیاسی فیلم رادر نظر نگیریم، این فیلم یکی از فیلم‌های اکشن بسیار خوب سینمای ایران است که بسیاری از افرادی را که ادعای سینمای اکشن دارند، به چالش می‌کشد.

 

حامدکمیلی بازیگر فیلم سینمایی پایان‌نامه با بیان اینکه خیلی دوست داشتم در رابطه با فیلمی حرف می‌زدیم که دیده می‌شد، گفت: آن وقت بهتر به نقدها جواب می‌دادیم. اما حالا نه دیالوگ‌های فیلم را کسی شنیده است ونه با احساسی که در فیلم جریان داشته ارتباط برقرار کرده.

 

در این نشست سؤالات خبرنگاران خوانده نشد که اعتراضات خبرنگاران را به همراه داشت و تنها یک سؤال به صورت کش دار پرسیده شد که بازیگران چگونه با فیلمنامه ارتباط برقرار کردند و همین سؤال از تک‌تک آن‌ها پرسیده شد.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر