اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

شهرام جعفري نژاد: از 30 همکارمان در این سال ها برای نشر بولتن جشنواره فیلم فجر استفاده خواهیم کرد

 

سردبير نشريه روزانه سي‌امين دوره جشنواره فيلم فجر خبر داد: از منتقد 30 ساله تا 70 ساله در نشريه روزانه اين دوره جشنواره فيلم فجر قلم مي‌زنند.

به گزارش آکادمی هنر، شهرام جعفر نژاد منتقد سینما در گفت و گو با روابط عمومي سي‌امين دوره جشنواره فيلم فجر در خصوص نشريه روزانه اين دوره جشنواره توضيح داد: از كليه همكاراني كه طول 30 سال فعاليت با ما همراه بودند، استفاده و تلاش مي‌كنيم منتقدان خوش نام و باسابقه در نشريه روزانه سي‌امين دوره جشنواره فيلم فجر قلم بزنند.

وي ادامه داد: اين اولين تجربه ما در زمينه همكاري با جشنواره فيلم فجر است و طبيعي است كه نتيجه كارمان بدون نقص نخواهد بود. نشريه روزانه جشنواره فجر در هيچ دوره‌اي شاهكار نبوده و از آن طرف در هيچ دوره‌اي هم نشريه‌ خيلي بدي از كار درنيامده است. ما هم تلاش‌مان را مي‌كنيم كه آبروي جشنواره فيلم فجر را حفظ كنيم.

اين منتقد سينما در خصوص چگونگي شيوه كار در اين نشريه افزود: به طور طبيعي و نه تعمدي، نشريه سليقه و نگاه ما را به خود مي‌گيرد و اين مساله در همه مطالب و حتي عكس‌هاي منتشر شده متبلور خواهد بود.

جعفري نژاد در خصوص تعداد صفحات اين نشريه عنوان كرد: با موافقتي كه صورت گرفت قرار شد اين نشريه بين 24 تا 28 صفحه منتشر شود كه از اين ميان سهم صفحات انگليسي بين سه تا پنج صفحه است.

جعفری نژاد، همچنین،  در خصوص استقبال مخاطبان از بولتن جشنواره افزود : تا جایی که من دیده ام هر ساله استقبال بسیار خوبی از بولتن ها شده است، در سینمای رسانه و هنرمندان که خیلی بیشتر این موضوع دیده می شود زیرا خودشان به نوعی دست اندر کار هستند و اخبار و رویداد های جشنواره را دنبال می کنند وهمچنین دربسیاری از سینماهای مردمی نیز شاهد بوده ام که مردم به بولتن ها تمایل نشان داده و آنها را می بینند .

این منتقد سینما همچنین در خصوص سی امین دوره از برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: چیزی که از جشنواره ی  امسال دیده می شود چه به لحاظ ترکیب و اسم هایی که می بینم  حس می کنم جشنواره ای بسیار کنجکاوی برانگیز خواهیم داشت .

وی در پایان خاطر نشان کرد: در هر دوره ای برنامه های متناسب با آن را دبیران جشنواره پیش بینی می کنند که امیدوارم خزاعی با برنامه هایی که در پیش داشته همچنین با زمان بندی مدیریتی که دارد بتواند جشنواره خوبي برگزار كند.

شایان ذکر است سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر با رویکرد " اخلاق، آگاهی و امید" به همت معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از روزهای 12 الی 22 بهمن در تهران و استان های مختلف کشور برگزار می شود.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما