اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

خاک و مرجان - مسعود اطیابی

 

نویسنده: پانته آ تاجبخش

تهیه کننده: سیدامیر پروین حسینی

کارگردان: مسعود اطیابی

 خاک و مرجان مسعود اطیابی

 

خلاصه داستان: مردی افغانی پس از سالها که همسرش را در انفجار طالبان از دست داده به همراه دو دخترش برای برپایی ازدواج دختر بزرگش به کابل برمیگردد اما در مراسم عروسی زنی با برقع بجای مادر عروس برخاسته و عروس و داماد را بوسیده و میرود. همراه زن، پسرکی کوچک است که مرد، صدای زن را به هنگام صدا زدن فرزندش میشناسد. پس از یافتن او و دریافتن اینکه بچه حاصل یک آدم رباییست، مرد درگیر پذیرفتن زن و زن درگیر رفتن و ماندن می‌شود.

 

بازیگران: ممنون مقصودی، لینا علم، مارینا گلبهاری، رسول ایمان، قادر آریایی، فرزانه نوابی  و پانته آ تاجبخش


در حاشیه: (خاک و مرجان) جدیدترین ساخته مسعود اطیابی با مضمون ملودرام اجتماعی آماده شده و به مسایل روز افغانستان می‌پردازد. نسخه ابتدایی فیلم که به هیئت انتخاب تحویل داده شده بود، به لحاظ تصویری کامل ولی در بخش صدا دچار مشکل بود که پس از اصلاح به فیلم‌های جشنواره پیوست.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما