اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نشست نقد و بررسی فیلم سمفونی نهم ساخته محمدرضا هنرمند؛ سمفونی بتهوون یا هنرمند

سمفونی نهم


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، نشست خبری فیلم «سمفونی نهم« با حضور محمدرضا هنرمند(کارگردان)، حمید فرخ نژاد،ساره بیات،پژمان بازغی،مهرداد صدیقیان، هدی زین العابدین و علیرضا کمالی(بازیگر) زینب تقوایی(تهیه کننده) حامد افضلی(نویسنده) هومن بهمنش(مدیر فیلمبرداری)،امین هنرمند(آهنگساز) مهدی ابراهیم زاده(صدابردار) مجید اسکندری(گریم) و مشکین مهرگان( طراح صحنه و لباس) و منصور ضابطیان به عنوان مجری در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.



هنرمند در مورد اسم فیلم گفت: این فیلم نهم من است بخاطر همین اسم این فیلم را سمفونی نهم گذاشتم. ضمن اینکه سمفونی نهم بتهوون همه جا به عنوان سمفونی مرگ شناخته می شود. با این حال نمی خواستم اسم فیلم سمفونی مرگ باشد.



حمید فرخ نژاد هم در مورد نقش خود در این فیلم گفت: این که شما نقشی را بازی کنی که ما به ازای واقعی ندارد بسیار سخت است. شخصیتی که نباید هیچ حسی به هیچ چیزی داشته باشد و باید روند زمینی شدن این شخصیت ماورایی خیلی ریز و ظریف به تصویر گرفته شود. من طی این فیلم فهمیدم که عزراییل یک دانه است و کارگزاران زیادی دارد به اسم ملک الموت که من یکی از آن ها بودم.



ساره بیات،بازیگر فیلم در این نشست گفت: خیلی خوشحالم که آقای هنرمند بعد از سال ها فیلم ساخت و افتخاری بود برای من که توانستم در این کار حضور داشته باشم. از خانم تقوایی هم تشکر می کنم که از ما حمایت کرد و حس خوبی را به ما منتقل کرد.


هنرمند در مورد جنجال های احتمالی ای که برای فیلمش بخاطر پرداختن به مسائل دینی پیش خواهد آمد گفت: من هم مثل شما از ممیزی های ارشاد آگاهم و امیدوارم که این اتفاق نیفتد و فیلم به مشکلی نخورد.من تلاش کردم که از کنار این خط قرمزها سر بخورم و رد بشوم.



هنرمند در پاسخ به سوالی در مورد انتخاب ژانر کمدی-تراژدی و همچنین این که حمید فرخ نژاد حس عشق و مرگ را در مخاطب از بین می برد گفت: این حتما ضعف من است که چنین حالتی در مخاطب ایجاد شده است.   

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما