اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

برگزیدگان جشن «امی» ۲۰۱۵ معرفی شدند

 

شصت و هفتمین دوره جوایز سالانه‌ای موسوم به اسکار تلویزیونی با معرفی برگزیدگان در بخش‌های گوناگون در سالن‌ مایکروسافت لس‌آنجلس برگزار شد.

 

شصت و هفتمین دوره جوایز سالانه‌ای موسوم به اسکار تلویزیونی با معرفی برگزیدگان در بخش‌های گوناگون در سالن‌ مایکروسافت لس‌آنجلس برگزار شد.

 

به گزارش آکادمی هنر، مراسم اعطای جوایز سالانه امی مهمترین رویداد عرصه تلویزیون در آمریکا در حالی شب گذشته برگزار شد که سریال محبوب «بازی تاج و تخت» موفق به کسب جایزه بهترین سریال، کارگردانی و نویسندگی درام سال شد و جایزه بهترین سریال کمدی نیز به «ویپ» رسید.

 

در بخش بهترین بازیگری درام، جایزه اصلی به «جان هام» برای بازی در سریال «مرد دیوانه» یا «مدمن» رسید در حالی‌که او رقیب قدرتمندی چون «کوین اسپیسی» را پیش رو داشت که برای سریال «خانه پوشالی» نامزد شده بود.

 

«ویولا دیویس» بازیگر سریال «چگونه از یک قتل فرار کرد» نیز جایزه امی بهترین بازیگر زن سریال‌های درام را به خانه برد و دست نامزدهای دیگر چون «رابین رایت» (خانه پوشالی) و «الیزابت ماس»(مرد دیوانه) از جایزه کوتاه ماند.

 

در بخش بهترین بازیگر مرد و زن سریال‌های کمدی نیز به ترتیب «جفری تامبر» برای سریال «شفاف» و «جولیا لوئیس- درفیوس» موفق به کسب جوایز شدند و در بخش سریال‌های محدود یا فیلم نیز به ترتیب «ریچارد جنکینز» و «فرانس مک دورماند» هر دو برای سریال «آلیو کیتریج» جایزه امی را به خانه بردند.

 

همچنین جایزه بهترین بازیگر مرد و زن نقش مکمل سریال‌های درام به ترتیب به «پیتر درینکلج» (بازی تاج و تخت) و«اوزو ادوبا» (نارنجی همان سیاه است) اعطا شد.

 

در سایر بخش‌ها نیز «تونی هیل» برای سریال «ویپ» و «آلیسون جنی» برای سریال «مام» جوایز بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و زن سریال‌های کمدی را از آن خود کردند.

 

جایزه بخش بهترین بازیگر مرد و زن مکمل سریال و یا فیلم‌های محدود به ترتیب به «بیل مورای» (آلیو کیتریج) «رجینا کینگ» (جرم آمریکایی) رسید.

 

اما «دیوید ماتر» کارگردان سریال معروف «بازی تاج و تخت» جایزه بهترین کارگردان سریال درام را از آن خود کرد و جایزه کارگردانی برجسته سریال‌های کمدی نیز به «جیل سولوای» برای سریال «شفاف» رسید.

 

در بخش بهترین نویسندگی سریال‌های درام نیز جایزه به گروه نویسندگان سریال «بازی تاج و تخت» شامل «دیوید بینوف» و«دی.بی ویس» اعطا شد و همچنین «سایمون بلکول»، «آرماندو لانوچی» و «تونی روش» نیز جایزه بهترین نویسندگی سریال‌های کمدی را برای سریال «ویپ» از آن خود کردند.

 

مسابقه تلویزیونی «voice» نیز موفق به کسب عنوان بهترین برنامه رقابتی در تلویزیون شد.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما