برندگان جوایز «اولیویر» معرفی شدند

 

جودی دنچ ۸۱ ساله با دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن در تئاتر انگلستان جاودانه شد.

 
به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از  سرویس بی بی سی جهانی؛ مراسم اهدای جوایز تئاتر انگلستان روز گذشته در لندن برگزار شد و دنیس گوگ و کنث کرانهام به ترتیب جایزه بهترین بازیگر زن و مرد را از آن خود کردند.

 

دنیس گوگ که به دلیل بازی در نمایش «مردم، مکان‌ها و اشیا» به این جایزه دست یافت، در صحبت‌های خود در این مراسم به سفیدپوست بودن تمامی نامزدها در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد از این پس تنوع نژادی بیشتری وجود داشته باشد. کنث کرانهام بازیگر نمایش «پدر» نیز موفقیت خود را مدیون کارگردان این اثر جیمز مک دونالد دانست.

 

در این مراسم، جودی دنچ ۸۱ ساله که فعالیت هنری خود را از سال ۱۹۵۷ میلادی با بازی در نقش اوفلیا در نمایشنامه هملت آغاز کرده، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را از آن خود کرد. این هشتمین جایزه اولیویر دنچ است و او پیش از این نیز توانسته بود در سال‌های ۱۹۷۷، ۱۹۸۰، ۱۹۸۳، ۱۹۸۷، ۱۹۹۵، ۱۹۹۶ و ۲۰۰۴ میلادی نیز به این موفقیت دست یابد. نیکول کیدمن، بندیکت کمبربچ، مارک رایلنس (برنده اسکار بهترین بازیگر مرد ۲۰۱۶) از جمله چهره‌های مطرحی بودند که با وجود قرار داشتن در فهرست نامزدهای این دوره، از دریافت جایزه محروم ماندند.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر