اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

فیلم‌های جدید گاسپار نوئه و آپیچاتپونگ ویراستاکول نیز در کن اکران می‌شوند

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر طبق پیش‌بینی‌ها مسئولان جشنواره‌‌ی کن چند فیلم دیگر را نیز به لیست بخش‌های مختلف این رویداد مهم سینمایی اضافه کردند.


به احتمال زیاد درام طولانی و اروتیک گاسپار نوئه با نام «عشق» می‌تواند مهمترین فیلم افزوده شده به لیست نهایی فیلم‌های این دوره قلمداد شود. «عشق» تازه‌ترین تجربه‌ی سینمایی نوئه بعد از فیلم «ورود به خلا» است. طبق شنیده‌ها این فیلم قرار است که تا یک نمایش ویژه برای خود داشته باشد. به نظر می‌رسد مضمون گستاخانه‌ی فیلم تازه‌ی نوئه مانع از آن شده که در لیست نهایی بخش اصلی جشنواره جایی برای خود دست و پا کند. گویا فیلم جدید نوئه در مورد یک مثلث عشقی است.


آپیچاتپونگ ویراستاکول دیگر فیلمساز مشهوری است که فیلم تازه‌اش در کن اکران خواهد شد. او که از سینماگران محبوب کن است، در سال 2010 و برای فیلم «عمو بونمی که زندگی‌های گذشته‌اش را به یاد می‌آورد» توانست نخل طلای این جشنواره را به دست آورد. فیلم جدید او که «گورستان شکوه و جلال» نام دارد البته همانند فیلم گاسپار نوئه در بخش اصلی جشنواده نمایش داده نخواهد شد و یکی از فیلم‌های بخش نوعی نگاه جشنواره است.


دیگر فیلم اضافه شده به بخش نوعی نگاه فیلم «آن» ساخته‌ی نائومی کاواسه فیلمساز ژاپنی است. همچنین بریلانته مندوزا؛ یکی دیگر از سینماگران محبوب کن نیز با فیلم جدیدش «تاکلوب» به این بخش اضافه شده است.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما