اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

کارگردان زن شگفت انگیز از کن جایزه می‌گیرد

پتی جنکینز کارگردان زن شگفت انگیز

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، به نقل از ورایتی، پتی جنکینز با دریافت جایزه «زنان در حرکت» ۲۰۱۸ تجلیل می‌شود.

 

این کارگردان که فیلم «زن شگفت‌انگیز» را ساخته این جایزه را از پی‌یر لسکور رییس جشنواره فیلم کن دریافت می‌کند. تیری فرمو کارگردان هنری کن از دیگر حاضران در این مراسم خواهد بود.

این جایزه در مراسم شامی که به افتخار اهدای این جایزه برگزار می‌شود، در ۱۳ ماه می به این کارگردان اهدا می شود.

 

امسال چهارمین دوره اهدای جایزه «زنان در حرکت» در جشنواره فیلم کن است که به عنوان بخشی از برنامه رسمی فستیوال شناخته می‌شود. این جایزه با هدف تمرکز بر مشارکت زنان در صنعت سینما چه در برابر دوربین و چه در پشت آن، اهدا می‌شود و یک جایزه سالانه است.

 

رابین رایت، سلما هایک و دایان کروگر از جمله چهره‌هایی هستند که در مراسم اهدای این جایزه در سال ۲۰۱۷، سخنرانی کردند. جنا دیویس و سوزان ساراندون از برندگان پیشین این جایزه در سال ۲۰۱۶ هستند و سال ۲۰۱۷ این جایزه به ایزابل هوپر فرانسوی اهدا شد. جین فوندا نیز سال ۲۰۱۵ این جایزه را دریافت کرد.

 

گفته شده جنکینز برای نقشی که در توجه به برابری جنسیتی ایفا کرده به عنوان برنده امسال این جایزه انتخاب شده است. وی نخستین کارگردان زنی است که به ساخت فیلمی با اقتباس از یک کتاب کمیک مبادرت کرد و «زن شگفت‌انگیز» نخستین فیلم با قهرمان اصلی یک ابرقهرمان زن پس از ساخته شدن فیلم «الکترا» در سال ۲۰۰۵ است.

 

«زن شگفت انگیز» به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تابستان ۲۰۱۷ شناخته شد و جنکینز قراردادی برای ساخت ادامه‌ای بر آن امضا کرد و اکنون در حال تهیه مقدمات فیلم بعدی خود است.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما