اختصاصی

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)
گزارش شب آخر کن/ «Dheepan» و «گنج»
   1. از دیدن فیلم اخر ژک اودیار برگشتم. یک درام اجتماعی خوب پیرامون مشکلات مهاجران در فرانسه. فیلمی که مشخص می کنه که مهاجرت به فرانسه به هیچ وجه پایان دهنده وضعیت جنگی مهاجر در کشور خودش نیست و برعکس ممکن است که سبب ساز وضعیت جنگی بدتری هم شود. ادامه مطلب: گزارش شب آخر کن/ «Dheepan» و «گنج» اضافه کردن دیدگاه جدید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.50 (1 رای)
گزارش شب هفتم کن/ «آدم‌کش» و «جوانی»
  1. دیروز اتفاقاً و در حین صحبت با یکی از منتقدان مجله‌ی پوزتیف متوجه شده بودم که کار اخیر هوشیائو شین دیوانه کننده است. سردبیر کایه دو سینما هم قبلاً در شماره‌ی ویژه کن از شوق توصیف ناپذیرش برای دیدن فیلم آخر شین نوشته بود. اکنون که فیلم را دیده‌ام می‌توانم اعتراف کنم که هیچ مخالفتی با این نظرات نمی شود کرد. ادامه مطلب: گزارش شب هفتم کن/ «آدم‌کش» و «جوانی» اضافه کردن دیدگاه جدید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.50 (1 رای)
گزارش شب چهارم و پنجم کن/ «قوانین بازار» و «مارگریت و ژولین»
    1. از مهمترین فیلمهایی که در این دو شب توانستم ببینم، فیلم «قوانین بازار» استفان بریز قابل اعتناتر است. داستان فیلم راجع به مردی است که از شرکت محل کار خود اخراج می شود و در وضعیت نامناسب اقتصادی قرار گرفته و لازم است که هر چه زودتر کاری پیدا کند تا هزینه زندگی، اقساط خانه و همچنین مخارج بچه عقب مانده ذهنی خود را درآورد. ادامه مطلب: گزارش شب چهارم و پنجم کن/ «قوانین بازار» و «مارگریت و ژولی
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (2 رای)
گزارش شب سوم کن 2015 / «یک طبقه زیر» و «راه چهارم»
      1. رادو مونتیان و گورویندر سینگ به ترتیب با فیلمهای " یک طبقه زیر" و "راه چهارم" مشخص کردند که چرا سینمای ایران برای اکثر فیلسمازهای روز دنیا قابلِ احترام است. فیلم رادو مونتیان بیش از اندازه من را یاد "امروز" میرکریمی انداخت. در این فیلم ما با یک شخصیت روبرو هستیم که بدون دلیل مشخصی کاری را که از او انتظار داریم انجام نمی‌دهد، پیرامون شخصیت و دلایل رفتاری او به وضوح در فیلم اطلاعات داده
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.67 (3 رای)
گزارش شب دوم کن 2015 / «مرد غیرمنطقی» و «پسر شارل»
  1. «مرد غیر منطقی» وودی آلن را امروز در کن دیدم. همانند «جنایت و جنحه»، بخش زیادی از فیلم بر مبنای پرسش پیرامون اخلاق شکل گرفته و پیدا کردن جوابی بر ای این سوال که اخلاق نسبی است یا مطلق. نگاه مطلق‌گرای کانت به اخلاق در فیلم مطرح می‌شود و مورد نقد قرار می‌گیرد. ادامه مطلب: گزارش شب دوم کن 2015 / «مرد غیرمنطقی» و «پسر شارل» اضافه کردن دیدگاه جدید

تحلیل سینما

تحلیل ادبی

بانک اطلاعات هنری