اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

جیم جارموش: در داستان‌های خون آشامی همیشه نشانی از انگلیس احساس می‌شود

 

 

 

 

جیم جارموش کن 2013

جیم جارموش یکی از معدود کارگردانان وفادار سینمای مستقل با فیلم جدیدش به شصت و ششمین دورة جشنوارة فیلم کن آمده است.
جیم جارموش کارگردان آمریکایی فیلم تنها عشاق زنده می‌مانند به همراه تهیه کننده و بازیگر فیلم، تیلدا سوئینتون و جان میدل استون در کنفرانس مطبوعاتی در کن به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.


جیم جارموش درباره انگیزه و الهام پشت این فیلم می‌گوید:
می‌خواستم طی هفت سال گذشته یک فیلم خون آشامی را کارگردانی کنم. از لحاظ مالی کار مشکلی بود اما تیلدا کسی که از ابتدا با او صحبت کردم و او هرگز مرا رها نکرد حتی در موقعیت‌هایی که همه چیز پیچیده بود، به من کمک کرد.

جیم جارموش درباره حضور دو بازیگر بریتانیایی در نقش های اصلی می‌گوید:
تا جایی که من می‌دانم داستان‌های خون آشامی در ادبیات از انگلستان آغاز شده است. همیشه چیزی که نشان از بریتانیا باشد در آن وجود دارد، درک اینکه انگلستان چنین ادبیاتی دارد و بقیه جهان مستثنی هستند، می‌خواستم این جنبه از موضوع را به این شیوه نمایان کنم.

جیم جارموش درباره انتخاب لوکیشن می‌گوید:
تنجیر و دترویت شهرهایی انتزاعی هستند. اینها دو مکان هستند که برای من به دلایل شخصی جذاب هستند. دترویت شهری مرموز و جادویی است. امروزه در این شهر موقعیت‌های غم انگیز و تراژیک زیادی به چشم می‌خورد. اما هنوز این شهر الهام بخش صحنه‌های موسیقیایی زیادی است. موسیقی نیز در این فیلم بسیار مهم است. هیچ چیز از روی شانس انتخاب نشده است. در واقع این فیلم موسیقی بصری دارد.

تیلدا سوئینتون درباره خون آشام ها می‌گوید:
همه ما جذب خون آشام ها شده ایم. به خصوص به این دلیل که آنها همیشه زنده می‌مانند و ما از مرگ می‌ترسیم. چیزی که من در مورد این فیلم دوست دارم ایده زندگی و کار مخفیانه آنهاست.

تام هیدلستون درباره نقش خود می‌گوید:
نقش ادم دورنمای شگفت انگیزی دارد. من ایده بازی در نقشی که به حالتهای مالیخولیایی و رومانتیک خود جسمیت می‌دهد را دوست داشتم. این داستان زیبای دو انسان است که عاشق یکدیگر هستند و یکدیگر را پذیرفته اند. در واقع ما عشق را در ابدیت نمایان کردیم.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما