اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

کنفرانس مطبوعاتی برندگان جوایز شصت و ششمین جشنواره فیلم کن

عبدالطیف کشیش آبی گرمترین رنگ است

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، در پایان مراسم اختتامیه، برندگان جوایز این جشنواره به جمع خبرنگاران پیوستند تا از حال و هوای خود درباره جشنواره کن و احساس خود از دریافت جایزه بگویند.




بیونگ گان مون برنده نخل طلای فیلم کوتاه برای فیلم ایمن safe:
احساس می‌کنم دوباره متولد شدم، واقعا خوشحالم این تمام چیزی است که می‌توانم امروز بگویم. این اولین بار است که لباسی رسمی برای مهمانی می‌خرم، اولین بار است که به کن آمدم و اولین بار است که برنده جایزه شدم. امیدوارم که این اولین ها راهی برای پیشرفتم باشد.

آدریانو والریو در خصوص تقدیر از فیلمش S 37.4 در بخش فیلم کوتاه می‌گوید:
همه ما خوشحال شدیم. در آن لحظه مثل بچه ها از خوشحالی می‌خندیدیم و بالا و پایین می‌پریدیم. بگذارید امیدوار باشیم که این پیشرفتی در کار ماست.

گودماندر آرنار گودمنسن درباره تقدیر از فیلم کوتاهش Hvalfjordur در بخش فیلم کوتاه می‌گوید:
عالی بود. این انتخاب تمام درب‌ها را به روی من باز کرد. زیرا برای ساخت فیلم داستانی خود از اینجا چراغ سبز گرفتم.

آنتونی چن برنده دوربین طلای بهترین فیلم اول برای فیلم : Llo Llo
من شش سال پیش با فیلم کوتاهی که جوایز متعددی نیز گرفت به کن آمدم، بسیار خوشحالم که این جایزه را برای اولین فیلم داستانی خود دریافت کردم. سنگاپور کشور کوچکی است و صنعت فیلم سازی بزرگی ندارد. امیدوارم این جایزه برای سینمای سنگاپور و به طور کلی برای هنر جرقه ای برای پیشرفت باشد.

الکساندر پاین درباره بروس درن که برنده بهترین بازیگر مرد برای فیلم نبراسکا nebraska شد،می‌گوید:
من برای تمام نقش هایی که او بازی کرده احترام زیادی قائلم؛ اما باید تمام آنها را فراموش می‌کردم. من او را خیلی راحت کارگردانی می‌کردم و او به من اعتماد کامل داشت.


اسکار ایساک بازیگر فیلم درون لیان دیویس Inside Llewyn Davis درباره جایزه بزگ این جشنواره می‌گوید:
فیلم درباره شخصیت من بود اما این برادران کوئن بودند که بٌعد روایت گونه آن را خلق کردند. آن‌ها دو نفر در مکان‌های مختلف هستند اما انگار یک ذهن دارند. درنتیجه من همان کاری را انجام دادم که آن‌ها از من خواسته بودند.


کوری اِدا هیروکوزا برنده جایزه هیئت داوران برای فیلم مثل پدر، مثل پسر, like sun like father:
قبل از نمایش فیلم خیلی نگران بودم. فکر نمی‌کردم که فیلم به دنیا نشان داده شود. چون این فیلم درباره یک موضوع خصوصی و شک های شخصی است. از خودم پرسیدم که آیا فیلمی با این موضوع می‌تواند از مرزها فراتر رود. در طی نمایش فیلم فهمیدم که جواب این است: "بله"


جیا ژنگ برنده جایزه بهترین فیلم نامه برای فیلم لمس گناه touch of sin:
بعد از سال 2002 این اولین بار است که دوباره به این‌جا می‌آیم و از آن سال‌ها، چین تغییرات زیادی کرده است. فکر می‌کنم که این چیزی بود که این جشنواره را تحت تاثیر قرار داد. فیلم درباره داستانی واقعی است. امیدوارم که فیلم بازتابی از خشم درون قلب های ما باشد و این چیزی بود که ما از فیلم می‌خواستیم.

امات اسکالانته برنده جایزه بهترین کارگردانی برای فیلم هلی heli:
فیلم احساسات مرا درباره مکزیک کنونی بیان می‌کند. من سیاسی نیستم و مکزیک را نمایش نمی‌دهم؛ بلکه فقط یک شهروند هستم که اتفاقی فیلم می‌سازد.


برانیس بیژو برنده بهترین بازیگر زن برای فیلم گذشته the past:
خیلی شگفت زده شدم. می‌خواستم تشکر ویژه ای از اصغر فرهادی کنم زیرا این جایزه به او مربوط است. او کارگردانی است که خوب می‌داند که چطور به بازیگرها نگاه کند و خوب می‌داند که چگونه داستان را روایت کند. من فقط به او نگاه کردم. این باور نکردنی است که این جایزه فقط به من تعلق می‌گیرد زیرا من بدون او و تیم گذشته، هیچ هستم.


عبدالطیف کشیش، ادله اکزارکوپولوس، لیا سین داکس درباره اعطای نخل طلا به فیلم آبی گرمترین رنگ است Blue Is the Warmest Color می‌گویند:
عبدالطیف کشیش: من متاثر شدم. اساس موفقیت یک فیلم، موفقیت همه عوامل است و عناصر شکست یک فیلم باز به همه عوامل بستگی دارد. قدرت این فیلم به نوع ترکیب بین ما، بازیگران، گروه فنی بستگی دارد. این تلاش واقعی یک تیم بود. تمام چیزی که من در طول کار می‌خواستم روحیه اتحاد بین عوامل بود، چیزی شبیه روحیه اتحاد بین اعضای یک خانواده.


ادله اکزارکوپولوس: این یک داستان عاشقانه جهانی است. حتی اگر تقدیر از صبر و تحمل باشد بیشتر لذت بخش می‌شود.


لیان سین داکس: چیزی که ما را این‌جا دور هم جمع می‌کند عشقی است که بین ما وجود دارد و شاید تا حدودی روحیه شوخ طبعی بین تیم فیلم سازی.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما