اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

برندگان جوایز «لومیر» فرانسه مشخص شدند

 

شماری از مشهورترین چهره‌های سینمای فرانسه، از جمله ایزابل هوپرت، دسپلچین و وینسنت لیندون با دریافت جایزه لومیر که از جوایز معتبر سینمای فرانسه است، تقدیر شدند.

 
به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، فیلم «موستانگ» که نماینده فرانسه در بخش اسکار خارجی زبان است در بیست و یکمین مراسم اهدای جوایز لومیر در راس قرار گرفت.   در مراسم اهدای این جوایز که معادل جوایز گلدن گلوب فرانسه است و دیشب در پاریس برگزار شد و معمولا به عنوان مراسمی تاثیرگذار بر اهدای جوایز سزار شناخته و ۲۶ فوریه برگزار می‌شود، «موستانگ» بیشترین توجه را معطوف خود ساخت.

 

این فیلم که ساخته دنیز گامزی ارگوون کارگردان زاده ترکیه و شهروند پاریس است، به عنوان بهترین فیلم شناخته شد. در این رقابت این فیلم موفق شد تا سه نامزد دیگر این بخش را که نامزد سزار هم هستند شکست بدهد که شامل «دیپان» برنده جایزه کن ساخته ژاک اودیار، «مارگاریت» ساخته اولیویر دلبوس و «سال‌های طلایی من» ساخته آرنو دسپلچین بود. این فیلم که داستان پنج خواهر ترک را بیان می‌کند که نمی‌خواهند طبق سنت‌های پدرشان ازدواج کنند، برنده جایزه هایک هارست هم شد که به بهترین فیلم اول یک کارگردان تعلق می‌گیرد و جایزه فیلمبرداری را نیز برای دیوید شیزاله به همراه داشت. جایزه بهترین کارگردان لومیر به آرنود دسپلچین برای «سال‌های طلایی من» رسید که در بخش دو هفته کارگردانان کن نیز تحسین شده بود.

 

کارتین فورت برای بازی در فیلم «مارگریت» به عنوان بهترین بازیگر زن انتخاب شد و وینست لیندون جایزه بهترین بازیگر مرد را برای «مرد» به خانه برد. فیلم «بسیار دوست‌داشتنی» به کارگردانی نبیل عیوش مراکشی که اکران آن در مراکش ممنوع شد نیز به عنوان بهترین فیلم فرانسوی‌زبان خارجی برگزیده شد. یکی از مشهورترین چهره‌های سینمای فرانسه یعنی ایزابل هوبرت نیز که به زودی با بازی در «اله» ساخته پل ورهوون راهی سینماها می‌شود، جایزه افتخار لومیز ۲۰۱۶ را دریافت کرد.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما