اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

اسکار ایتالیایی ها به استیون اسپیلبرگ رسید

 

 

 

فیلم «پل جاسوس ها» جدیدترین ساخته فیلمساز مشهور آمریکایی؛ استیون اسپیلبرگ موفق به کسب بهترین فیلم خارجی از جوایز معتبر دی دوناتلو یا همان اسکار ایتالیا شد.

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم جدید اسپیلبرگ در رقابت با فیلم هایی همچون «کانون توجه»، «درون بیرون»، «کارول» و «به یاد بیاور» جایزه بهترین فیلم خارجی را از این جشنواره گرفت.

 

جدیدترین ساخته اسپیلبرگ که در اسکار امسال نامزد شش جایزه بود و تنها برای نقش مکمل مرد اسکار گرفت داستان یک وکیل آمریکایی با بازی تام هنکس است که در دوران جنگ سرد بنا به مصلحت مجبور می شود از یک جاسوس اهل شوروی دفاع کند.

 

اما برنده اصلی جشنواره امسال دی دوناتلو بی شک آخرین ساخته متیو گارونه با نام «قصه قصه ها» بود که توانست با کسب جوایز بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری، بهترین طراحی صحنه، بهترین چهره پردازی و بهترین جلوه های ویژه فاتح جوایز اصلی این جشنواره لقب گیرد.

 

در همین راستا نیز فیلم برنده جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان؛ «پسر شائول» ساخته لازلو نمس جایزه بهترین فیلم اروپایی را برد. 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما