اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

دارن آرنوفسکی رئیس هیئت داوران ونیز 2011 شد

 

به گزارش آکادمی هنر دارن آرنوفسکی فیلمساز آمریکایی خالق کشتی گیر، مرثیه ای برای یک رویاو قوی سیاه به عنوان ریاست هیئت داوران شصت و هشتمین جشنواره فیلم ونیز انتخاب شد.

 

 دارن آرنوفسکی

 

سال گذشته آرنوفسکی با فیلم تحسین شده قوی سیاه که به عنوان بهترین فیلم انگلیسی زبان سایت آکادمی هنر در سال 2010 نیز انتخاب شد در جشنواره ونیز شرکت کرد و نظرهای مثبتی را به خود جلب کرد. جشنواره ونیز از سوی مقامات دولتی سال گذشته را با تندترین انتقادات سپری کرد و خیلی‎ها معتقد بودند پس از آن سال جنجالی بهتر این است که یک فیلمساز وطنی که از مارکو بلوچیو نام برده می‎شد به عنوان ریاست هیئت داوران استفاده شود اما هیچ‎کدام از این جنجال‎ها بر کار مارکو مولر و تیم فکری ونیز وارد نشد و آن‎ها پس از کوئنتین تارانتینو و بار دیگر یک فیلمساز آمریکایی را به عنوان ریاست هیئت داوران برگزیدند.

 

شصت و هشتمین جشنواره فیلم ونیز در روزهای 31 اوت تا 10 سپتامبر (نهم تا شانزدهم شهریورماه) برگزار خواهد شد که مانند سال گذشته می‎توانید تمامی اخبار آن را در آکادمی هنر دنبال کنید.

 

 


درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما