فیلم برش ساخته امیر نادری افتتاح کننده بخش افق های شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم ونیز

 

فیلم سینمایی برش Cut ساخته امیر نادری فیلمساز ایرانی افتتاح‎کننده بخش «افق‌ها»ی شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم ونیز خواهد بود.

 عکسی از فیلم برش ساخته امیر نادری

به گزارش آکادمی هنر، سایت رسمی این جشنواره اسامی هیئت داوران بخش افق‌ها و همین طور فیلم افتتاحیه این بخش را اعلام کرد.

 

امیر نادری که فیلم تحسین شده دونده را در کارنامه دارد دو دهه است در نیویورک زندگی می‌کند، فیلم قبلی او وگاس: بر اساس یک داستان واقعی Vegas: Based on a True Story که نگاهی تلخ به رویای آمریکایی دارد، در بخش مسابقه شصت و پنجمین دوره جشنواره ونیز حضور داشت.

 

از برش به عنوان یک شعر عاشقانه تصویری برای سینما که در دنیای یاکوزا روی می‌دهد یاد شده است. هیده‌توشی نیشیجیما، تاکاکو توکیوا، سی آشینا و تاکشی ساسانو بازیگران ژاپنی در این فیلم بازی می‌کنند.

 

نادری درمورد فیلم جدید خود به اسکرین دیلی گفت: «داستان برش را بر مبنای تجربیات خودم در قالب یک فیلمساز نوشتم. پس از دیدار با هیده‌توشی نیشیجیما بازیگر ژاپنی شخصیت شوجی در ذهنم شکل گرفت. یکی دیگر از نکات وسوسه‌کننده برای ساخت فیلمی در ژاپن همکاری با بازیگران ژاپنی بود که اعتقاد دارم مقابل دوربین سبک بسیار خاصی دارند. ژاپن برای من مثل یک شعر نو است.»

 

امیر نادری در پشت صحنه فیلم cut

 

جیا ژانگ-که کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس چینی و برنده جایزه شیر طلای جشنواره ونیز در سال 2006، ریاست داوران بخش افق‌ها را به عهده دارد. این بخش بیشتر به فیلم‌های تجربی و رها از فرم تعلق دارد و در سه بخش فیلم‌های کوتاه، نیمه‌بلند و بلند به برگزیده‌ها جایزه اعطاء می‌کند.

 

شصت و هشتمین جشنواره فیلم ونیز 31 اوت تا 10 سپتامبر (9 تا 19 شهریور) برگزار می‌شود. تریلر عید مارس The Ides of March به کارگردانی و با بازی جرج کلونی فیلم افتتاحیه جشنواره است.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر