اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

رخشان بنی اعتماد در ونیز: بدون اطمینان از اکران فیلمم در کشورم، در هیچ جشنواره خارجی حضور نمی‌یابم

رخشان بنی اعتماد

قصه‌ها به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد در جشنواره فیلم ونیز اکران شد.

 

به گزارش بخش سینمایی اکادمی هنر، قصه‌ها که بهمن ماه گذشته در جشنواره فیلم فجر اکران شد نتوانست نظر منتقدان داخلی را به خود جلب نماید، اما نماینده ایران در بخش اصلی هفتاد و یکمین دورة جشنواره فیلم ونیز به شمار می‌رود.

پس از اکران فیلم اغلب منتقدان از پنج ستاره به این فیلم بین 1 تا 3 ستاره دادند و تقریبا بازخورد خوبی نداشته است. در زیر می‌توانید بخش‌هایی از صحبت‌های رخشان بنی‌اعتماد پس از کنفرانس مطبوعاتی را مطالعه کنید:

 

  • موقعیت اقتصادی ایران سخت است و همه این سختی‌ها برای تحریم‌های اقتصادی غرب است که در عمل به ضرر مردم کشور شده است.
  • کودکانی که به بیماری‌های سختی چون سرطان واسکلروز مبتلا هستند از پیامد تحریم‌هایی که غرب به ایران تحمیل کرده رنج‌ می‌برند. واقعا دلم می‌خواهد شاهد برداشتن این تحریم‌ها باشم. یک نفر باید پاسخی برای مردم ایران داشته باشد.
  • نمی‌شود گفت این فیلم زیرزمینی ساخته شده است. این فیلم با مشکلات و سختی‌های یک تولید عادی ساخته شده است. اما لذت فیلم ساختن در سختی‌های آن است.
  • اگر اطمینان نداشته باشم که فیلمم در کشورم به نمایش درمی‌آید، در هیچ جشنواره خارجی آن را نمایش‌ نخواهم داد.

 

قصه‌ها در پاییز 1393 اکران خواهد شد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما