اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

لورنزو ویگاس از ونزوئلا، شیر طلای ونیز 2015 را برد

 

شیر طلایی بهترین فیلم هفتاد و دومین جشنواره فیلم ونیز به فیلم «از دوردست» ساخته «لورنزو ویگاس» از ونزوئلا رسید.

 

به گزارش بخش سینمای آکادمی هنر، مراسم اهدای جوایز جشنواره بین المللی فیلم ونیز همچنین جایزه شیر نقره‌ای بهترین کارگردانی این جشنواره نیز به «پابلو ترپرو» سینماگر آرژانتینی برای ساخت فیلم «قبیله» رسید.

 

جایزه بزرگ هیئت داوران بخش رقابتی جشنواره فیلم ونیز که مهمترین جایزه پس از شیر طلایی محسوب می شود به فیلم «آنومالیسا» به کارگردانی مشترک «چارلی کافمن» و «دوک جانسون» از آمریکا رسید و فیلم ترکیه‌ای «دیوانگی» به کارگردانی «امین آلپر» موفق به کسب جایزه ویژه هیئت داوران شد.

 

همچنین «کریستین وینسنت» برای فیلم «هرمین» موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه از این رویداد معتبر سینمایی شد.

 

در بخش بهترین بازیگر مرد و زن جشنواره فیلم ونیز ۲۰۱۵، به ترتیب «فابریسه لوچینی» برای بازی در فیلم «هرمین» و «والری گالینو» برای فیلم «به عشق ما» موفق به کسب جایزه (کاپ ولپی) شدند.

 

«آبراهام آتا» بازیگر فیلم تحسین شده «حیوانات بی‌وطن» نیز موفق به کسب جایزه «مارچلو ماستریانی» بهترین بازیگر جوان مرد/زن نوظهور امسال جشنواره شد.

 

در بخش افق‌های جشنواره ونیز، فیلم «آزاد در عمل» به کارگردانی «جیک ماهافی» از آمریکا موفق به کسب عنوان بهترین فیلم شد و «گاو نئون» به کارگردانی «گابریل ماسکارو» از برزیل جایزه ویژه هیئت داوران را از آن خود کرد.

 

همچنین جایزه ویژه بهترین بازیگر زن/ مرد این بخش نیز به «دومنیک لبرون» برای بازی در فیلم «طوفان» اعطاء شد.

 

جایزه شیر آینده جشنواره (لوئیجی دی‌لورنتیس) که هر ساله به بهترین فیلم اول یک کارگردان اعطاء می‌شود به «بردلی کوربت» برای ساخت فیلم «کودکی یک رهبر» محصول مشترک سینمای انگلیس و فرانسه اعطاء شد و این کارگردان جوان موفق شد جایزه بهترین کارگردان بخش افق‌ها را نیز کسب کند.

 

هیئت داوران بخش افق‌ها جایزه بهترین فیلم کوتاه را به فیلم «بلادونا» ساخته «دوبراوکا توریچ» تقدیم کردند.

 

در بخش کلاسیک جشنواره فیلم ونیز، فیلم «سالو یا ۱۲۰ روز در سودوم» ساخته «پیر پائولو پازولینی» محصول ۱۹۷۵ عنوان بهترین فیلم بازسازی شده را از آن خود کرد و «هزار چشم دکتر مابوزه» ساخته «فریتز لانگ» محصول ۱۹۶۰ جایزه بهترین اثر بازسازی شده مستند را از آن خود کرد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما