اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

جشنواره فیلم ونیز با ستایش عصر طلایی موزیکال کارش را آغاز می‌کند

 

دیمین شزل

 هفتاد و سومین جشنواره فیلم ونیز با نمایش فیلم موزیکال «لا لا لند» ساخته دیمین شزل، کارگردان آمریکایی در ۳۱ اوت کارش را آغاز می‌کند.


بخش سینمایی آکادمی هنر-رایان کاسلینگ در این فیلم نقش یک پیانیست موسیقی جاز را بازی می‌کند که دلبسته یک زن بازیگر (با بازی اما استون) می‌شود. فیلمی در ستایش از دوران طلایی فیلم‌های موزیکال. دیمین شمن با دومین فیلم‌اش، «شلاق» (۲۰۱۴) به یک سینماگر سرشناس تبدیل شد. این فیلم جایزه اسکار بهترین صدابرداری و جایزه اسکار بهترین تدوین را به دست آورد و نامزد اسکار بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی بود.

 

جی. کی سیمونز که در فیلم «شلاق» بازی می‌کرد، در فیلم «لا لا لند» نیز دیده می‌شود. آلبرتو باریرا رییس جشنواره فیلم ونیز درباره انتخاب «لا لا لند» به عنوان فیلم افتتاحیه قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان گفته است: «این فیلم نه تنها موزیکال را از نو ابداع می‌کند، بلکه برای این ژانر سرآغاز تازه‌ای را رقم می‌زند.»

 

به گفته باریرا، دیمین شزل با فیلم «شلاق» خود را به عنوان فیلمسازی با آینده‌ای درخشان به جهانیان شناساند. اکنون او با فیلم «لا لا لند» جایگاه خودش را به عنوان یک سینماگر صاحب‌سبک تثبیت کرده است. سم مندس، کارگردان بریتانیایی ریاست هیأت داوران جشنواره فیلم ونیز را به عهده دارد. هفتاد و سومین دوره جشنواره فیلم ونیز ۳۱ اوت آغاز می‌شود و تا ۱۰ سپتامبر هم ادامه دارد.

 

سال گذشته فیلم «از دور»، نخستین تجربه سینمایی لورنزو ویگاس، فیلمساز ونزوئلایی شیر طلای بهترین فیلم بخش مسابقه ونیز ۷۲ را به دست آورد. این فیلم درباره زندگی عاطفی یک مرد پنجاه ساله همجنسگرا بود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما