اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

مدیر عامل جامعه اصناف سینمای ایران نایب رئیس فیاپف شد


مجمع عمومی فیاپف، مدیر عامل جامعه اصناف سینمایی ایران را به سمت نایب رئیسی برگزید.

به گزارش آکادمی هنر، روابط عمومی خانه سینما ضمن اعلام خبر فوق افزود،  در جریان برگزاری  مجمع عمومی انتخابات فیاپف  آقای لوئیز آلبرتو اسکا له لا  مجددا برای مدت 2 سال به عنوان رئیس و در همین انتخابات محمد مهدی عسگرپور مدیر عامل جامعه اصناف سینمایی نیز به مدت 2 سال به عنوان عضو هیئت رئیسه (نایب رئیس با تمرکز بر قاره آسیا)  برگزیده شدند.

گفتنی است اجلاس  سالیانه  FIAPF  ( فدراسیون بین المللی انجمن تهیه کنندگان فیلم) شنبه 14 می 2011 درشهر کن و همزمان با برگزاری شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن برگزار شد.

دستور جلسه این نشست به شرح زیر بود:

1-   انتخاب رییس

2-   تصمیم در باره عضویت نماینده نیجریه

3-   - بررسی گزارش عملکردمالی سال 2010

4-   بررسی تمدید توافق نامه با IVF  (فدراسیون بین المللی ویدئو)

5-   بحث در مورد مسائلی از قبیل   WIPO   و اجلاس G-8

6-    پذیرش ثبت نام جشنواره بین المللی فیلم مینسک (بلاروس) ، پذیرش قطعی جشنواره بین المللی فیلم بمبئی و جشنواره بین المللی فیلم صوفیه به دلیل عملکرد منطبق و مبتنی بر مقررات فیاپف

7-   استماع گزارش  سینمای کشور های : مکزیک، مجارستان و نیجریهدر این اجلاس مجمع عمومی فیاپف عضویت نیجریه را پذیرفت و ضمن تائید عملکرد مالی 2010 توافق نامه با IVF  را برای یکسال دیگر تمدید کرد.

مجمع به پذیرش ثبت نام جشنواره بین المللی فیلم مینسک (بلاروس) رای مثبت داد و همچنین به دلیل عملکرد مبتنی بر  مقررات فیاپف ، به پذیرش قطعی جشنواره بین المللی فیلم بمبئی و جشنواره بین المللی فیلم صوفیه نیز رای مثبت داد.

در این جلسه گزارش جامعی از سینمای مکزیک توسط نماینده مکزیک ارایه  شد.

در ابتدای اجلاس کن  با حضور نماینده  کشور ژاپن نسبت به قربانیان زلزله ژاپن ادای احترام شد.

جلسات غیر رسمی فیاپف با حضور برخی تهیه کنندگان و مدیران جشنواره های بین المللی  نیز امروز 15 می ادامه خواهد داشت.

یادآوری می شود فیاپف فدراسیونی متشکل از 22 کشور از 5 قاره جهان است. این اتحادیه تنها سازمان سینمایی و تلویزیونی است که شبکه ی جهانی را نمایندگی  می کند. این سازمان مسئولیت رعایت حقوق تجاری و معنوی آثار سینمایی و تلویزیونی راعهده دار است.

فیاپف در سال 1933 تشکیل و مجمع عمومی آن بالاترین نهاد آن است که رئیس و چهار نایب رئیس آن برای مدت 2 سال توسط مجمع عمومی برگزیده می شوند.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما