اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایش 15 فیلم اکران نشده در چهارمین جشنواره فیلم پلیس

 

در چهارمین جشنواره فیلم پلیس 15 فیلم به نمایش در می آیند که تا کنون در پرده سینماها اکران عمومی نشده اند.

به گزارش آکادمی هنر به نقل از ستاد خبری چهارمین جشنواره فیلم پلیس، در این دوره از جشنواره فیلم پلیس 15 فیلم در حالی به نمایش در می آیند که تا کنون جز در برخی جشنواره های سینمایی داخلی در پرده سینماهای کشور به صورت عمومی اکران نشده اند.

از میان 20 فیلم راه یافته به بخش مسابقه 15 فیلم سینمایی در پرده سینماها به نمایش عمومی در نیامده که در این دوره از جشنواره فیلم پلیس، آثاری چون پرتقال خونی (سیروس الوند)،آقا یوسف (علی رفیعی)، آیینه های روبرو (نگار آذربایجانی)، مرگ کسب و کار من است (امیر ثقفی)،  اشکان و انگشتر متبرک (شهرام مکری)، ندارها (محمدرضا عرب)، بدون اجازه (مرتضی احمدی هرندی)، پشت در خبری نیست (شبنم عرفی نژاد)، باغ قرمز (امیر سماواتی)، اخلاقتو خوب کن (سیدمسعود اطیابی)، به هدف شلیک کن (محمد کتیرایی)، زندگی (جلیل سامان)، بی انتها (امیرحسین جهددوست)،مرگ سپید (مرتضی آتش زمزم) و زمان معکوس (انور بلوچ) اکران می شود.

پنج فیلم مرهم (علیرضا داوودنژاد)، دلخون (محمدرضا رحمانی)، حوالی اتوبان (سیاوش اسعدی)، سفر مرگ (حسن آقاکریمی)، عروسک (ابراهیم وحیدزاده) اکران عمومی داشته اند که در این جشنواره نیز نماش داده می شوند.

بر اساس این خبر، از میان 51 فیلم رسیده به دبیرخانه شورای منتخب کارشناسان 21 فیلم را برای حضور در بخش مسابقه جشنواره انتخاب کردند که از این تعداد بهترین ها توسط هیات داوران انتخاب و در مراسم اختتامیه معرفی می شود.

در این دوره از جشنواره آثار بخش مسابقه را محمدعلی نجفی، علیرضا سجادپور، محمود گبرلو، حبیب الله کاسه ساز و دکتر توحید عبدی داوری می کنند.

چهارمین جشنواره فیلم پلیس کار خود را 11 تیر ماه آغاز خواهد کرد، این دوره از جشنواره  با رویکرد «پلیس، سینما، پیشگیری اجتماعی» توسط معاونت اجتماعی ناجا در سینما فلسطین برگزار می شود.

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما