اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

سجادپور: خیابان‎های آرام پروانه نمایش می‎گیرد


در اواسط مردادماه «آکادمی هنر» گالری عکس‎های فیلم خیابانهای آرام را به امید اکران آن منتشر کرد. خبرها حاکی از آن بود که تازه‎ترین فیلم کمال تبریزی فیلم برگزیده منتقدان آکادمی هنر مانند فیلم قبلی‎اش پروانه نمایش نخواهد گرفت و مخاطبین سینما از دیدن آن محروم خواهند شد؛ اما روز گذشته علیرضا سجادپور مدیر کل اداره نظارت و ارزشیابی‎ وزارت ارشاد بالاخره در مورد این فیلم لب به سخن گشود و شایعات مبنی بر توقیف آن را تکذیب کرد.

 خیابان های آرام

 

سجادپور به خبرنگار برنا گفت: «بحث توقیف فیلم‎ها به هیچ وجه مطرح نیست و نباید به جوسازی‎های برخی گروه‎ها توجه کرد. فیلم خیابانهای آرام ساخته کمال تبریزی به هیچ‎وجه مشکلی برای اکران ندارد و پروانه نمایش آن صادر می‎شود.»

وی در مورد پروانه نمایش دو فیلم گزارش یک جشن به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و صد سال به این سالها ساخته سامان مقدم نیز اعلام کرد: «اصلاحاتی در مورد هر دو فیلم باید اتخاذ شود و به تهیه‎کنندگان هر دو فیلم ابلاغ شده است. در صورت رفع مشکلات هیچ مانعی برای اکرانشان وجود ندارد. در مورد صد سال به این سالها زمان اکران آن مشخص نیست.»

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما