حضور موفق «سيب و سلما» در جشنواره منبر طلايي کازان روسیه


«سيب و سلما» آخرين ساخته حبيب ا... بهمني و محصول سازمان توسعه سينمايي حوزه هنري در جشنواره منبر طلايي كازان روسيه خوش درخشيد

 سیب و سلما ساخته حبیب الله بهمنی

به گزارش آکادمی هنر،‌ پيرو پذيرفته شدن فيلم سيب و سلما در جشنواره منبر طلائي ،اين فيلم  روز پنج شنبه هشتم سپتامبر معادل 17 شهريور ماه در اين جشنواره به نمايش در آمد و طبق خبر دريافتي از کارگردان اين فيلم ، حبيب ا... بهمني با استقبال تماشاچيان، خبرنگاران و منتقدان روبرو گرديد.

 بنابر اين گزارش ، پس از نمايش اين فيلم كنفرانس مطبوعاتي آن با حضور كارگردان و جمعي كثيري از خبرنگاران برگزار گرديده و سوالات مطرح شده حكايت از مورد استقبال واقع شدن «سيب و سلما» داشته است.

همچنين در ادامه اين خبر بهمني عنوان کرده که بازتاب نمايش «سيب و سلما» بسيار مثبت بوده و تبريکات متعددي از طرف تماشاچيان دريافت کرده است .

شنيده ها حاكي از آن است كه ،يک زن مسلمان تاتارستاني در همين جلسه پرسش و پاسخ،  به بهمني گفته است كه در تمام طول فيلم گريه مي کرده، چون تاكنون فيلمي چنين تاثير گذار با مضامين قرآني نديده است.

«سيب و سلما» به كارگرداني حبيب بهمني و تهيه كنندگي مهدي عظيمي ميرآبادي در بيست و نهمين دوره جشنواره فجر مورد استقبال تماشاگران و منتقدان قرار گرفت به طوري كه تا دو روز در صدر فيلم هاي پرطرفدار شهرهايي هم چون اصفهان و يزد و ... قرار داشت . اين فيلم پس از موفقيت هاي داخلي راهي جشنواره هاي بين المللي شده و اكنون در بخش رقابتي هفتمين دوره جشنواره منبر طلايي كازان كه از تاريخ 6 تا 12 سپتامبر (15 تا 21 شهريور) كه در شهر كازان جمهوري تاتارستان روسيه برگزار مي شود، شركت كرده است.

بهمني پيش از اين سفر با تيكه به حضور «سيب و سلما» در جشنواره هاي گوناگون ،‌ چشم انداز روشني پيش روي اين فيلم مي ديد و با اميد بسياري به موفقيت اين اثر راهي جشنواره كازان شد.

 

 


درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر