اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

محمد مهدی عسگرپور براي شركت در اجلاس کمیته اجرائی فیاپف راهي پاريس شد


به گزارش آکادمی هنر، روابط عمومی خانه سینما اعلام کرد محمد مهدی عسگرپور مدیر عامل خانه سینما  و نایب رئیس فدراسیون تولید و تهیه کنندگان فیلم و سینما برای شرکت در کمیته اجرائی این فدراسیون راهی پاریس شد

گفتنی است این اجلاس به بررسی فراخوان کمیسیون اروپا درباره "برگ سبز نشر آثار سمعی و بصری در فضای اینترنت" بمنظور حمایت از حقوق پدیدآورندگان و تهیه کنندگان در فضای وب مي پردازد.ساير مسايل و موضوعاتي كه در اين اجلاس بحث و بررسي و تصميم گيري مي شود عبارتند از:

-          بررسی تفاهم مشترک مجمع شوراهای هماهنگی حقوق بازیگران آثار سمعی و بصری و فدراسیون جهانی بازیگران با فدراسیون جهانی تولید کنندگان فیلم و سینما.

-          بررسی پیمان ACTA مقابله با توافق نامه های تجارتی جعلی بمنظور صیانت از حقوق تهیه کنندگان و پدیدآورندگان.

-          بررسی پیشنهاد افزایش دوره حقوق مولفان در آثار موسیقی از 50 سال به 70 سال.

-          بررسی طرح پیشنهادی کاهش مالیات برارزش افزوده برای خدمات و فعالیت های فرهنگی بمنظور تصویب در اتحادیه اروپا برای حمایت از صنعت سینما.

شایان ذکراست  فدراسیون تولید و تهیه کنندگان  هرسال چهار اجلاس كميته اجرايي و دو مجمع عمومی برگزار می کند.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما