اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

جعفر پناهی کارگردان ایرانی برای عضویت در آکادمی اسکار دعوت شد

 

 

 

جعفر پناهی

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار 276 سینماگر از کشورهای مختلف را برای عضویت در این نهاد سینمایی دعوت کرد که در این میان نام جعفر پناهی، کارگردان ایرانی برنده شیر طلای ونیز نیز دیده می‌شود.

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، در حالی که آکادمی اسکار سال گذشته از 176 نفر برای عضویت دعوت به عمل آورد، امسال از 276 چهره‌ بین‌المللی‌ برای عضویت در این نهاد سینمایی معتبر دعوت کرده است.

 دعوت‌شدگان که از میان بازیگران، کارگردانان، تهیه‌کنندگان، طراحان، فیلم‌برداران، تدوینگران، مستندسازان، چهره‌پردازان، موسیقیدانان و دیگر اقشار فعال در عرصه سینما انتخاب شده‌اند.

 امسال نام‌های آشنا و سرشناسی در فهرست مدعوین آکادمی اسکار به چشم می‌خورند که از مطرح‌ترین آن‌ها می‌توان به بن زیتلن کارگردان جوان فیلم هیولاهای وحشی جنوب، جیسون بتمن، جوزف گوردن لویت، جنیفر لوپز، امانوئله ریوا، کریس تاکر، استیو مک‌کوئین و‌ کلود لنزمن اشاره کرد.

 از میان دعوت‌شدگان امسال به آکادمی اسکار 87 نفر (31.5 درصد) زن هستند. هاک کوچ، رییس آکادمی اسکار در این‌باره گفت: افزایش تعداد افراد دعوت شده به آکادمی به دلیل لغو سیستم سهمیه‌بندی است که طبق آن هریک از بخش‌های آکادمی تنها مجاز به دعوت از تعداد محدودی از اعضاء هستند.

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما