اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

اصغر فرهادی نشان عالی هنر و ادبیات فرانسه را دریافت کرد

 

اصغر فرهادی نشان عالی هنر و ادبیات فرانسه

اصغر فرهادی نشان عالی هنر و ادبیات فرانسه (officer of Arts and Letters) را از وزیر فرهنگ این کشور دریافت کرد.

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، این نشان، پنج شنبه شب (8 اسفندماه) طی مراسمی با حضور اورلی فیلیپتی، وزیر فرهنگ کشور فرانسه به دلیل خلاقیت‌های هنری و تاثیر فرهادی بر هنر و ادبیات فرانسه و سراسر جهان به این کارگردان اهدا شد. فرهادی به همراه همسرش پریسا بخت‌آور در این مراسم شرکت کرده بود.

 

انجمن هنر و ادبیات فرانسه در سال 1957 توسط وزیر وقت فرهنگ فرانسه، با هدف شناسایی آثار مهم و تاثیرگذار هنری و ادبی تاسیس شد.

 

این انجمن هر ساله، سه مدال مختلف را به چهره‌های تاثیرگذاری ادبی و هنری اهدا می‌کند که به ترتیب عبارتند از: ژنرال، آفیسیر و شوالیه.

 

این کارگردان در کارنامه‌ی هنری‌اش ساخت فیلم‌های «گذشته»، «جدایی نادر ازسیمین»،«درباره الی»، «رقص در غبار»، «چهارشنبه‌سوری»، «شهرزیبا» را دارد که موفقیت‌های جهانی داشته‌اند.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما