به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، فیلمبرداری جدیدترین فیلم اصغر فرهادی بر اساس یکی از طرح‌های نوشته شده‌اش در ایران آغاز خواهد شد. تاکنون جزئیات بیشتری از فیلم فرهادی منتشر نشده است. بر اساس شنیده‌ها پروژه بعدی اصغر فرهادی بین‌المللی است و مهرماه سال ۱۳۹۵ (اکتبر سال ٢٠١۶) فیلمبرداری آن در اسپانیا آغاز خواهد شد.

 

مهرماه سال گذشته روزنامه سینمایی «بانی فیلم» اعلام کرد که کمپانی فرانسوی «ملکه کوچک» با مدیریت توما لانگمن این فیلم فرهادی را تهیه خواهد کرد اما اکنون گفته شده که قرار است الکساندر ماله‌گی، مدیر کمپانی «ممنتو» فرانسه که تهیه فیلم «گذشته» فرهادی را نیز بر عهده داشت و پدرو آلمودوار، فیلمساز شهیر اسپانیایی، به‌طور مشترک فیلم جدید این کارگردان ایرانی را تهیه خواهند کرد.

 

هنوز موضوع فیلم اصغر فرهادی که قرار است در اسپانیا ساخته شود معلوم نیست اما در برخی از وب‌سایت‌های ایرانی گفته‌شده این فیلم در مورد یک ایرانی است، ماجرایی پلیسی جنایی دارد، به زبان اسپانیایی و انگلیسی است و بازیگران آن نیز آمریکایی و اسپانیایی هستند. آخرین فیلم اصغر فرهادی با نام «گذشته» نخستین فیلم او بود که در خارج از ایران ساخته شد. این فیلم با بازی برنیس بژو، علی مصفا و طاهر رحیم نامزد جوایز گلدن گلوب و سزار شد و جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن را از آن برنیس بژو کرد. «گذشته» در فرانسه نزدیک به یک میلیون نفر تماشاگر داشت.

 

پیش از آن فرهادی با فیلم «جدایی نادر از سیمین» برای نخستین بار جوایزی چون اسکار و گلدن گلوب را برای سینمای ایران به ارمغان آورد. در این فیلم لیلا حاتمی، پیمان معادی، شهاب حسینی و ساره بیات بازی داشتند.