اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

هما روستا درگذشت

 

هما روستا، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایران بر اثر بیماری درگذشت.

 

بر اساس گزارش‌ها، خانم روستا که برای مداوای بیماری خود در آمریکا به سر می‌برد، در بیمارستانی در لس‌آنجلس درگذشته است. وی متولد سال ۱۳۲۵ در تهران بود. اولین حضور خانم روستا در سینما در سال ۱۳۵۰ و با فیلم «دیوار شیشه‌ای» ساموئل خاچیکیان بود.

 

«گزارش یک قتل»، «پرنده کوچک خوشبختی»، «تمام وسوسه‌های زمین»، «ملک خاتون»، «مسافران» و «از کرخه تا راین»، از جمله فیلمهایی است که خانم روستا در آنها نقش ایفا کرده است. خانم روستا همچنین از بازیگران تئاتر بود و اگرچه مدتی از صحنه اینگونه فعالیتها دور بود اما در سال ۱۳۹۲ در تئاتر «باغ آلبالو»، نقش ایفا کرد. باغ وحش شیشه‌ای ، دایی وانیا، مرغ دریایی، سانتاکروز، آنتیگون در نیویورک، از جمله کارهای او در حوزه تئاتر محسوب می‌شوند.

 

جمعی از هنرمندان تئاتر در تیرماه گذشته، به افتخار نام هما روستا و تلاش‌هایش برای هنر تئاتر ایران، سالن نمایش «هما» را در تهران افتتاح کردند. او همسر حمید سمندریان، کارگردان سرشناس تئاتر بود.

 

حمید سمندریان ۳ سال پیش بر اثر ابتلا به سرطان کبد درگذشت.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما