دو مستند از رخشان بنی‌اعتماد در جشنواره فیلم سبز

 

 

«همه درختان من» و «یک ساعت از یک عمر» ساخته رخشان بنی‌اعتماد درباره «مادر» و «پدر» محیط زیست ایران در سینما فلسطین تهران برای عموم مردم به نمایش درمی‌آید.تهیه‌کنندگی این فیلم‌ها را مجتبی میرطهماسب، مستندساز سرشناس ایرانی به عهده داشته است.


«همه درختان من» و «یک ساعت از یک عمر» ساخته رخشان بنی‌اعتماد درباره «مادر» و «پدر» محیط زیست ایران در سینما فلسطین تهران برای عموم مردم به نمایش درمی‌آید.تهیه‌کنندگی این فیلم‌ها را مجتبی میرطهماسب، مستندساز سرشناس ایرانی به عهده داشته است. مستند «همه درختان من» ۵۱ دقیقه است.

مستند «یک ساعت از یک عمر» درباره اسکندر فیروز، بنیانگذار سازمان حفاظت از محیط زیست نیز دومین ساخته رخشان بنی‌اعتماد است که در جشنواره فیلم سبز به نمایش درمی‌آید.

تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در سال ۱۳۵۳، تعیین مناطق چهارگانه تحت حفاظت ایران با نام‌های پارک ملی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت‌شده و همچنین انعقاد کنوانسیون حفاظت از تالاب‌های مهم بین‌المللی و زیستگاه پرندگان آبزی در سال ۱۳۴۹ از دستاوردهای مهم اسکندر فیروز برای محیط زیست ایران است. از او به عنوان «پدر محیط زیست ایران» یاد می‌کنند.

رخشان بنی‌اعتماد در «یک ساعت از یک عمر» در قالب یک نشست سه‌نفره، گوشه‌ای از خدمات اسکندر فیروز برای حفظ محیط زیست ایران را آشکار می‌کند. این مستند هم ۵۰ دقیقه است.

پنجشنبه، ۳۰ اردیبهشت این دو مستند از ساعت ۱۹.۳۰ تا ۲۱.۳۰ در سینما فلسطین تهران برای عموم مردم به نمایش گذاشته می‌شود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر