اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

وزیر بهداشت: مرگ کیارستمی شاید به خاطر تخلف پزشکی باشد!

 

 

وزیر بهداشت ایران گفت که مرگ عباس کیارستمی، کارگردان فقید ایرانی شاید به خاطر تخلف پزشکی باشد.


حسن قاضی‌زاده هاشمی یک‌شنبه پنجم دی‌ماه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایسنا با اشاره به اینکه قانون باید رخ‌دادن تخلف در رسیدگی پزشکی به عباس کیارستمی را بررسی کند، گفت که مرگ این کارگردان «می‌توانست اتفاق نیفتد».

 

عباس کیارستمی، فیلمساز و برنده نخل طلای جشنواره کن، اسفند‌ماه سال گذشته به دلیل مشکلات گوارشی در بیمارستان بستری شد و چهار عمل جراحی را پشت سر گذاشت. گفته می‌شد او به سرطان معده دچار شده است اما خانواده کیارستمی این موضوع را تکذیب می‌کردند. بنابر برخی گزارش‌ها روند درمان کیارستمی در ایران به شکل مناسبی پیش نرفت و پس از چهار ماه سپری کردن مراحل درمان در ایران، به پاریس رفت اما در تاریخ ۱۴ تیرماه سال جاری این کارگردان برجسته سینما در سن ۷۶ سالگی بر اثر سکته مغزی در این شهر درگذشت.

 

هاشمی گفت که وزارت بهداشت از نخستین‌ روزها و بر حسب «وظیفه» در کنار خانواده کیارستمی بوده است. به باور هاشمی، باید از مراجع قانونی پرسید که آیا مجازات درنظرگرفته‌شده در دادگاه متناسب با جرم بوده یا خیر. او گفت که در هر حال، همه باید به قانون تمکین کنند.

 

خانواده کیارستمی از پزشک معالج او به دادگاه شکایت کردند. دادگاه در حکم نهایی این پزشک را به کمتر از یک‌سال محرومیت از کار درمانی محکوم کرد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما