اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

شمقدری در مورد توقف فیلم های تبریزی و فرهادی اظهار نظر کرد


جواد شمقدری در سفر نیویورک بود که فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین توسط مدیرکل نظارت و ارزشیابی لغو مجوز شد. شمقدری از نیویروک؛ علت این لغو مجوز را سخنان فرهادی در جشن اخير خانه سينما اعلام كرد.


وي پس از بازگشت از نيويورك در گفتگو با خبرنگار ايلنا، درباره سرنوشت فيلم جدايي نادر از سيمين گفت: تا اين لحظه تصميم همان هست كه بوده و همچنان اين فيلم لغو مجوز است.


وي درباره سخنان روز گذشته‌(5 مهر) عليرضا سجادپور(مديركل اداره نظارت و ارزشيابي) كه در گفتگو با ايلنا اعلام كرده بود؛ ادامه ساخت اين فيلم بسته به نظر جواد شمقدري است، گفت: سجادپور همچنان درحال بررسي شرايط و جمع‌بندي آنهاست و اگر وي پيشنهادي بدهد؛ حتما آن را بررسي مي‌كنيم.
شمقدري درباره مشكلي كه بر سر راه ساخت فيلم خيابان‌هاي آرام به كارگرداني كمال تبريزي ايجاد شده نيز گفت: مشكل ايجاد شده براي اين فيلم؛ ربطي به وزارت ارشاد ندارد بلكه مشكل به بيرون ارشاد بازمي‌گردد. البته درحال پيگيري هستيم و اميدوارم به زودي اين مشكل حل شود.
پروانه ساخت اين فيلم 11 مرداد صادر شده است. فيلم قرار بود با بازي هديه تهراني، لعيا زنگنه، رضا عطاران و محمدرضا فروتن براساس فيلمنامه كامبوزيا پرتوي ساخته شود اما شنيده شد فيلم به دليل برخي مشكلات كه احتمال مي‌رود به دليل داستان و موضوع فيلم كه درباره مسايل پيش آمده براي يك خبرنگار است، تاكنون اجازه ساخت پيدا نكرده‌است. اين درحالي است كه قرار بود ساخت فيلم در ارمنستان آغاز شود.
شمقدري درباره چگونگي و چرايي انتقال صدور پروانه شوراي ويدئويي به اداره کل همکاری‌های سمعی و بصری و نمایش خانگی وزارت ارشاد نيز گفت: اين انتقال قطعي شده است و فقط هماهنگي انتقال و كارهاي اداري آن باقي مانده است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما