تشکر عسگرپور از همکاران خود در حمایت از صنف


محمدمهدي عسگرپور(مديرعامل خانه سينما) از همكاران خود در سينما به دليل حمايت از كيان صنفي سينما تشكر و قدرداني كرد.
به گزارش روابط عمومي خانه سينما، متن سپاس‌نامه‌ي محمدمهدي عسگرپور(مديرعامل خانه سينما) در حمايت صنفي اعضاي جامعه اصناف سينمايي به شرح زير است: 
همكاران گرانمايه
سپاس خداي را كه درميان همكاران هنرمند و منزلت‌شناسي، حيات مديريتي خود را سپري مي‌كنم كه هركدامشان باعث سربلندي كشورمان هستند.
بدون شك حمايت روشن و منزلت‌مدار شما؛ كار را براي من و مديران بعدي خانه‌مان دشوار كرد. بي‌شك هركس كه علاقه‌اي و لو اندك به سينماي ايران داشته باشد از اين همه صداقت و حميت صنفي به وجد مي‌آيد. من نيز به درگاه خداوند متعال براي اعطاي امكان شايستگي به خودم براي صداقت خدمت و براي پيوستگي پيروزي سينماي ارزشمدار ايران – اسلامي دعا مي‌كنم.
ذات كار و فعاليت صنفي سينما در شناخت، دسته‌بندي و الويت‌گذاري نيازها و خواسته‌هاي فعالان عرصه سينماست و پس از آن تدوين برنامه و پيگيري و پايمردي براي اجراي آنهاست. نيازها و درخواست‌هايي كه از حداقل تامين رفاه اجتماعي چون بيمه بيكاري، و از كار افتادگي(مصرح در ميثاق ملي و قوانين موضوعه كشوري) آغاز و با تامين مولفه‌هاي امنيت شغلي پيوستگي و تا ضرورت مشاركت موثر در تدوين آيين‌نامه‌ها، ‌مقررات و لوايح و طرح‌هايي كه به فعاليت سينمايي مربوط مي‌شود، گسترش مي‌يابد.
همكاران ارجمندم، آنچه در طي اين دو سال و اندي برعهده هيات‌مديره خانه نهاده بوديد با همفكري و هم‌انديشي، مدون و مستند شد. اندكي از آن به نتيجه رسيد و انبوهي از آن عليرغم پيگيري‌‌هاي مستند از مسئولان دولتي و عمومي برجاي ماند. برخي مسئولان با اين توهم كه همه آنچه را كه سينماي ايران مي‌خواهد، مي‌دانند خود را مستغني از مشورت با صنف قلمداد مي‌كنند و خواسته‌ها و مطالبات صنفي را به جبران سوء‌تدبير و بي‌كفايتي‌شان، سياسي تلقي مي‌كنند. اين جاست كه بايد با هوشياري نقادانه بكوشيم تا با گفتار و رفتارمان خداي ناكرده به بدخواهان پراكنده در كمين سينماي انساني و ارزشمدار ايران بهانه‌اي ندهيم.
سينماي ارزشمدار ايران برخاسته و برآمده از اصول چهارگانه جمهوري اسلامي يعني: استقلال، آزادي، جمهوريت و اسلاميت است به خود و همگان ازجمله مسئولان دولتي و عمومي كه به وكالت مسئوليت تدبير جامعه را برعهده دارند، سفارش مي‌كنم كه مشورت روشمند در اموري را كه به معيشت و آينده شاغلان يك حرفه سرو كار دارد سرلوحه مشي و منش‌شان قرار دهيم.
همكاران گران‌سنگ؛ بار ديگر حميت صنفي و شهامت پايمردي در حمايت از كيان صنفي‌تان را مي‌ستايم.


محمدمهدي عسگرپور

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر