اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

علي روئين‌تن: زم‌هرير در ارشاد بايگاني شده است


فيلم سينمايي زم‌هرير به كارگرداني علي روئين‌تن در جشنواره فيلم فجر به نمايش درآمد و بعداز نمايش فيلم نيز جلسه نقد و بررسي آن در شرايطي كه عليه فيلم موضعگيري بسياري ايجاد شده بود؛ برگزار شد. درست بلافاصله پس از نمايش زم‌هرير در جشنواره فيلم فجر؛ گفته مي‌شد فيلم در اكران عمومي احتمالا با اصلاحاتي روبرو خواهد شد. گويا در همين موضوع رايزني‌هايي نيز آغاز شد اما نتيجه‌ي كار نشان مي‌دهد اين رايزني موفقيت‌آميز نبوده است.


علي روئين‌تن(كارگردان اين فيلم) در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، با اشاره به مشكلاتي كه براي اين فيلم بوجود آمده است، گفت: بعداز جشنواره فيلم فجر در سه مرحله؛ سه نسخه از فيلم را با انجام اصلاحات به ارشاد ارائه كرديم. حتي در آخرين مرحله؛ نسخه‌اي 90 دقيقه‌اي از فيلم زم‌هرير با حذف بسياري از صحنه‌ها و همچنين تغيير پايان‌بندي ارائه شد اما مورد موافقت مسئولان اداره نظارت و ارزشيابي قرار نگرفت.


روئين‌تن ادامه داد: مسئولان به نوعي اين فيلم را بايگاني كرده‌اند هرچند به صورت شفاهي به ما مي‌‌گويند كه صدور پروانه نمايش اين فيلم در شرايط فعلي به دليل فضاي موجود در كشور به صلاح نيست اما اين مطلب را به صورت رسمي اعلام نمي‌كنند. پيگيري‌هاي ما نيز فايده‌اي نداشته است.


عليرضا سجادپور نيز در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، اعلام كرد كه درباره علت فيلم‌هايي كه مجوز نمي‌گيرند، سخني نمي‌گويد.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما