اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

تشكيل اتحاديه‌ي تازه براي تهيه‌كنندگان سينمايي ازسوي دولت!


معاون جواد شمقدري از تشكيل يك اتحاديه واحد در حوزه تهيه‌كنندگي خبر مي‌دهد. او بدون آنكه به اين پرسش پاسخ دهد چرا دولت متولي و پيش‌قدم براي تشكيل اتحاديه براي تهيه‌كنندگان سينمايي شده است، به ايلنا گفت كه؛ تشكيل يك اتحاديه واحد در حوزه تهيه‌كنندگي به مرحله خوبي رسيده است.


تهيه‌كنندگان با داشتن چهار تشكيلات صنفي، بيشترين سابقه را در تعدد اتحاديه و صنف داشته و دارند: اتحاديه شوراي عالي تهيه‌كنندگان‌ شامل انجمن تهيه‌كنندگان مستقل سينماي ايران و مجمع فيلمسازان سينماي ايران و كانون تهيه‌كنندگان سينماي ايران با 197 عضو در كل و نيز اتحاديه تهيه‌كنندگان سينماي ايران با 13 عضو.


عليرضا سجادپور(مديركل اداره نظارت و ارزشيابي وزارت ارشاد) كه به‌عنوان نماينده معاونت سينمايي؛ مسئول رسيدگي به مشكلات تهيه‌كنندگان سينما شده است، درگفتگو با خبرنگار ايلنا درباره اقدامات صورت گرفته در اين حوزه گفت: تشكيل و تعيين يك اتحاديه واحد براي تهيه‌كنندگان سينما به مراحل خوبي رسيده است.
وي ادامه داد: در آينده نزديك و به زودي اخبار خوبي درباره جزئيات تاسيس و تشكيل اين اتحاديه واحد درباره تهيه‌كنندگان سينما اعلام مي‌شود.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما