اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

جشنواره فيلم مستند «سينماحقيقت» 16 آبان در «سينما سپيده» افتتاح مي شود


همزمان با آيين افتتاح پاتوق هنرمندان سينما-مستند در «سينما سپيده»، مراسم افتتاحيه‌ي چهارمين جشنواره بين‌المللي «سينماحقيقت» نيز در اين مكان فرهنگي برگزارمي شود.

 
به گزارش ايلنا به نقل از روابط عمومي جشنواره بين‌المللي سينماحقيقت، اين مراسم از ساعت 18 عصر يكشنبه شانزدهم آبان‌ماه 1389 و با حضور جمع زيادي از مسئولان، هنرمندان و دست‌اندركاران سينماي مستند، ميهمانان خارجي جشنواره، نمايندگان رسانه‌هاي گروهي و عموم علاقمندان سينما، در سالن شماره يك «سينما سپيده» برگزار خواهد گرديد تا ضمن افتتاح رسمي چهارمين جشنواره بين‌المللي سينماحقيقت، اين سينما به پاتوقِ دائمي هنرمندان سينماي مستند مُبدل گردد.


بر پايه اين گزارش، سخنراني تني چند از مسئولان و مستندسازان سينماي ايران، آيين تجليل از محمد صدري (هنرمند عرصه مستند دفاع‌مقدس) و ابراهيم كيهاني (پيشكسوت سينماي مستند)، پخش چند وُله و آنونس با مضمون روند برگزاري جشنواره سينماحقيقت و استقبال جامعه ي سينماي مستند از اكران دائمي آثار مستند در سينما سپيده، به انضمام نمايش يك فيلم مستند بلند از بخش «مسابقه ملي» جشنواره، از بخش‌هاي مختلف اين مراسم است كه كارگرداني آن، بر عهده «سعيد الهي» مي باشد.


اين گزارش مي‌افزايد: در دعوت رسمي «شفيع آقامحمديان» مديرعامل محترم «مركز گسترش سينماي مستند و تجربي» و مدير جشنواره بين‌‌المللي "سينماحقيقت" از عموم سينماگران مستند نيز آمده است: «اينك كه به سايه‌سار فضل الهي، توفيق آن فراهم آمده است تا در آستانه برگزاري چهارمين جشنواره بين‌المللي فيلم مستند ايران: سينماحقيقت، «مركز گسترش سينماي مستند و تجربي» مكاني را براي پاتوق هنرمندان سينماي مستند در «سينما سپيده» مهيا سازد، با افتخار آماده استقبال از عموم مستندسازان سينماي ايران در آيين رُخ‌نمايي از اين اقدام فرهنگي- هنري هستيم.»


شايان ذكراست است: چهارمین جشنواره بین‏المللی فیلم مستند ایران: «سینماحقیقت»، از ساعت 11 صبح لغايت 24 شب روزهای 17 تا 21 آبان‏ماه 1389 در «سينما فلسطين» و «سينما سپيده» برگزار مي شود

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما