ضوابط اهدای جوایز بخش تجلی اراده ملی بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد


ضوابط اهدای جوایز بخش تجلی اراده ملی بیست و نهمین دوره جشنواره بین­المللی فیلم فجر در راستای حمایت از سینمای ملی و فراهم­آوردن زمینه مشارکت و حمایت کلیه سازمان­ها، نهادها و انجمن­ها اعلام شد.

به گزارش ستاد اطلاع­رسانی موسسه امور جشنواره­های فیلم، جشنواره بین­المللی فیلم فجر در راستای حمایت از سینمای ملی و فراهم آوردن زمینه مشارکت و حمایت کلیه سازمان­ها، نهادها و انجمن­ها از این سینما، با برگزاری بخش تجلی اراده ملی این امکان را برای سازمان­ها و نهادها فراهم آورده است.

بر اساس این گزارش، کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، جمعیت‌ها، مؤسسات و نهادهای دولتی که علاقه‌مند به مشارکت در اهدای جایزه به فیلم‌های شرکت کننده در جشنواره فیلم فجر هستند، می‌توانند با رعایت ضوابط و مجموعه مقررات ذیل نسبت به داوری آثار جشنواره اقدام و آثار موردنظر خود را بررسی و معرفی نمایند.

بر این اساس، نهادها، سازمان‌ها وزارتخانه‌ها و شخصیت‌های حقوقی می‌توانند با مراجعه به دبیرخانه جشنواره به آدرس تهران، خیابان ولی‌عصر (عج)، بالاتر از باغ فردوس، خیابان طوس، نبش خیابان دلبر، پلاک 13 به شماره تلفن 22741250و51 و فکس 22734801 و تکمیل برگ تقاضای داوری حداکثر تا تاریخ 20 دی 89  در این بخش اعلام آمادگی کنند.

شرایط کلی سازمان‌ها برای شرکت در بخش تجلی اراده ملی جشنواره بیست و نهم فیلم فجر به شرح زیر است:

1- معرفی کتبی حداکثر سه داور (صلاحیت فرهنگی هنری و علمی ایشان محرز باشد)

2- اعلام شاخص‌ها و نوع ارزشیابی و داوری

3- میزان جوایز این دوره از جشنواره (حداقل 15 و حداکثر 25 سکه بهار آزادی) برای هر انتخاب است.

4- به منظور برنامه‌ریزی مناسب مراسم در اهدای جوایز، تمام جوایز هنگام تحویل مدارک هر سازمان یا موسسه دریافت می‌شود.

5- سازمان‌ها و نهادهای شرکت‌کننده در این آئین می‌بایست نماینده تام‌الاختیار خود را به منظور انجام هماهنگی‌های لازم معرفی کنند.

6- برنامه بازبینی فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره از سوی مدیریت این بخش تنظیم و داوری هر سازمان موظف است در برنامه‌ریزی ارائه شده نسبت به تماشای فیلم‌ها اقدام نماید.

 

 

7- در مراسم اهدای جوایز هیچ بیانیه‌ای خوانده نمی‌شود و بیانیه سازمان‌های مختلف در اختیار ستاد اطلاع‌رسانی مؤسسه امور جشنواره‌های فیلم قرار می‌گیرد.

8- نتایج آرای داوری می‌بایست حداکثر تا سه روز قبل از مراسم اختتامیه این بخش و با امضای داوران به نماینده جشنواره تحویل داده شود.

بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم­ فجر از تاريخ 16 الي 26 بهمن ماه در تهران برگزار مي‌شود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر