اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

گزارشی از موفقیت گیشه «سخنرانی پادشاه»


سخنرانی پادشاه The King's Speech ساخته تام هوپر محصول کمپانی واینشتاین یکی از بهترین کمپانی‌های سازنده فیلم‌های مستقل می‌باشد. کمپانی که کارگردانان بزرگی را تا به حال به سینما معرفی کرده است.

 سخنرانی پادشاه

سخنرانی پادشاه محصول کشور انگلستان است که تنها پنج روز مانده به پایان سال 2010 در سینماهای آمریکا اکران عمومی شد. این فیلم از 25 دسامبر 2010 تا به حال بر روی پرده سینماهای آمریکای شمالی است و پس از 96 روز نمایش، همچنان در فهرست 10 فیلم پرفروش سینماهای آمریکای شمالی است. این فیلم تا به حال 115 میلیون دلار در گیشه آمریکای شمالی فروخته است که اگر جزء اکران 2011 محسوب می‌شد فالحال در صدر گیشه سالانه 2011 بود. هزینه تولید این فیلم تنها 15 میلیون دلار است و 10 برابر آن در گیشه آمریکا فروخته است.

 

فروش سخنرانی پادشاه جز آمریکا در کشورهای دیگر هم رونق خاصی داشته است. این فیلم در کشورهای دیگر 154 میلیون دلار فروش داشته است. در کشور انگلستان فروش این فیلم پس از آمریکا در رتبه دوم قرار دارد. در انگلستان 64 میلیون دلار این فیلم فروخته است. پس از تصاحب جوایز اصلی اسکار سخنرانی پادشاه همچنان شانس فروش خواهد داشت. چنان که در این دو، سه روز اخیر جزء سه فیلم پرفروش گیشه روزانه آمریکا بوده است. جایزه اسکار نقش بسزایی در فروش دیسک‌های فشرده سخنرانی پادشاه خواهد داشت.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما