Rango با صدای جانی دپ در آخر هفته نه‌چندان درخشان


رنگورنگو نام سوسماری عجیب غریبی است که در داستانی به همین نام نوشته جان لوگان، گور وربینسکی و جیمز وارد بیرکیت خلق شده است. پس از اینکه دزدان دریایی کارائیب 4 به راب مارشال سپرده شد، گور وربینسکی سازنده سه قسمت قبلی به سراغ ساختن انیمیشنی اقتباس از داستان خود و همکارانش رفت. در این امر جان لوگان به تنهایی فیلمنامه را به رشته تحریر درآورد.

 

 رنگو داستان سوسماری است که در شیشه کوچکش همه را سرگرم می‌کند. روزی بر اثر اتفاق درب شیشه باز و او مجال قدم نهادن در دنیایی را دارد که هیچ سنخیتی بین خود و آن نمی‌یابد. رنگو به سمت بیابان‌ها می‌رود تا اصل و ریشه خود را بازیابد و در آن‌جا با بینز سوسماری ماده آشنا شده و سعی بر کمک به او و خانواده‌اش دارد.

 

انیمیشن رنگو محصول پارامونت پیکچرز با بازی جانی دپ، ایسلا فیشر و آلفرد مولینا است که در گیشه آخر هفته (4 تا 6 مارس) با 38 میلیون دلار صدرنشین پرفروش‌ها شد. شاید چنین فروشی برای 3 روز مثبت ارزیابی شود اما هزینه 135 میلیون دلاری این تلقی را به خطا بدل می‌سازد. فارغ از فروش رنگو توانسته بازتاب مثبتی داشته باشد.

 

اما پس از رنگو،  دایره تعدیل The Adjustment Bureau اولین ساخته جورج نولفی با فروش 21 میلیون دلاری در رده دوم قرار گرفت. نولفی تا به حال در سمت فیلمنامه نویس چند پروژه را به رشته تحریر درآورده است که می‌توان به اولیتیماتوم بورن یا دوازده یار اوشن اشاره کرد.

 

در دایره تعدیل دیوید نوریس سیاستمدار نیویورکی قصد دارد در انتخابات آتی مجلس سنای آمریکا شرکت کند. نوریس در خلال یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی‌اش، در هتل محل اقامتش به صورت اتفاقی با یک بالرین به نام آلیس آشنا می‌شود. دیوید پس از صحبت با آلیس احساس می‌کند که این همان دختری رؤیاهای او می‌باشد. پس از مدتی علاقه خاصی میان آن‌ها شکل می‌گیرد ولی نزدیکان سیاسی دیوید تلاش خود را می‌کنند تا او از آلیس جدا شود.

 

دایره تعدیل محصول کمپانی یونیورسال می‌باشد که برای آن 51 میلیون دلار هزینه شده است. در این تریلر، مت دیمون، امیلی بلانت، جان اسلتری و آنتونی مکی ایفای نقش کرده‌اند.

  

The Adjustment Bureau

 

اما نکته قابل توجه در گیشه آخر هفته حضور سخنرانی پادشاه برنده جایزه اسکار در بین ده فیلم پر فروش است. سخنرانی پادشاه وارد دهمین هفته اکران خود شد که با 6.5 میلیون دلار و فروش کلی 123 میلیون دلار در رده هفتم جدول جای گرفت.


 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر