Drive به نویسندگی حسین زمانی نماینده آمریکا در کن 2011

رایان گوسلینگ در راندن - فیلم drive

پس از لارس فون تریر شهیر که دیگر رفتن او به کن کهنه شده، یک فیلمساز جوان دانمارکی دیگر به نام نیکولاس ویندینگ رفن با فیلم مهیج خود پای به شصت و چهارمین دوره این فستیوال مهم گذاشته است. البته فیلم محصول سینمای آمریکا است و دانمارک همان سهمیه نصفه ونیمه را دارد. ویندینگ رن از بیست و شش سالگی فیلمسازی را با pusher اغاز کرده است و دوازده سال بعد توانست در جشنواره معتبر ساندنس با Bronson خودی نشان دهد.

 

اما نکته حائز اهمیت برای ما ایرانی‎ها قطعا حضور فیلمنامه نویس باتجربه ایرانی حسین امینی است که فیلمنامه راندن Driveرا با اقتباس از رمان جیمز سالیس به همین نام نوشته است. حسین امینی نویسنده 47 ساله ایرانی است که تا به حال فیلمنامه‎های مختلفی را در سینمای آمریکا نوشته است و برای فیلمنامه بال‎های فاخته The Wings of the Dove کاندیدی اسکار را در کارنامه دارد. او تجربه خاصی را در اقتباس‎های سینمایی از رمان‎های درام اکشن و جنایی دارد که می‎توان به اقتباس او از رمان kill shot به نویسندگی الموند لئونارد شهیر اشاره داشت که کارگردانی فیلم را جان مدن بر عهده گرفت و میکی رورک، دایان لین، جوزف گوردون لویت، روزاریو داوسن و توماس جین در ان ایفای نقش کرده‎اند.

 

 

کری مولیگان در drive - به نویسندگی حسین زمانی

 

راندن داستان یک راننده حرفه‎ای است که در فیلم‎های سینمای هالیوود بدل‎کاری با اتومبیل را برعهده دارد. او برای خرج زندگی و حفظ همسر و پسرش مجبور به فعالیت‎های خطرناکی است که بالاخره حادثه به سراغش می‎آید. در این درام اکشن بازیگران سرشناسی چون رایان گوسلینگ، کری مولیگان، کریستینا هندریکس، ران پرلمن، برایان کرانستون و اسکار ایساک ایفای نقش کرده‎اند. فیلم 16 سپتامبر سال میلادی جاری به مدت 95 دقیقه در آمریکا اکران خواهد شد.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر