اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

خالق جن‎گیر پس از 5 سال دوری از سینما با «جو قاتل» باز می‎گردد


ویلیام فریدکین پس از 5 سال دوری از سینما و ساخت قسمت‎هایی از سریال پرطرفدار CSI با فیلم جو قاتل Killer Joe در ونیز 2011 حاضر خواهد شد.

 متئو مک کاهانی و امیل هرش در قاتل جو ساخته ویلیام فریدکین

به گزارش آکادمی هنر، فریدکین هفتاد و شش ساله که با فیلم ارتباط فرانسوی The French Connection توانست جایزه اسکار را برباید و با فیلم جن گیر The Exorcist سال‎ها نامش در فهرست بهترین‎های سینمای وحشت قرار گیرد در دهه گذشته نتوانست موفقیت‎های گذشته را تکرار کند تا این‎که جو قاتل را بتوان بازگشت او به فیلم‎های دهه‎ی هفتادش و نیز فیلم تحسین‎شده‎اش ارتباط فرانسوی دانست. 

در نقش اصلی داستان متیو مک‎کاناهی به نقش یک قاتل حرفه‌ای به نام جو کوپر قاتل که برای کشتن مادر یک مرد جوان به دنبال بیمه عمر اوست، استخدام می‌شود و ماجراهای عجیبی به وجود می‎آید. این فیلم برخلاف نامش فیلمی جنایی نیست و بلکه یک درام کمدی بر اساس نمایشی از تریسی لتس ساخته شده است. امیل هیرش، تامس هیدن چرچ، جینا جروهان و جونو تمپل دیگر بازیگران آن هستند.

 

فرید کین برخلاف فیلم‎های پرهزینه سینمای آمریکا جو قاتل را با 10 میلیون دلار ساخته است. لوکیشن‎های فیلم در نیواورلئان قرار دارد و فیلم هنوز زمان اکران عمومیش مشخص نشده است. لازم به ذکر است که این اولین حضور فرید کین در جشنواره فیلم ونیز می باشد.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما