اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«حماسه گرگ و میش: سپیده‎دم – قسمت 1» پنجمین افتتاحیه گیشه تاریخ سینما را به خود لقب داد

 

قسمت چهارم فیلم گرگ و میش The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 1 در سه روز فروش خود توانست لقب پنجمین افتتاحیه گیشه تاریخ سینما را از آن خود کند.

 کریستین استوارت و رابرت پتینسون در گرگ و میش 4

به گزارش آکادمی هنر، گرگ و میش 4 بهترین افتتاحیه تاریخ سینما را چند ماه قبل آخرین قسمت هری پاتر با کنار زدن دیگر فیلم‎ها از آن خود کرد و بالاتر از شوالیه تاریکی و مرد عنکبوتی 3 بایستد. نکته جالب توجه این‎که قسمت سوم گرگ و میش در رده چهارم قرار دارد و حال تازه‎ترین محصول کمپانی کوچک «سومیت اینترتینمنت» -که حال با وجود فروش خوب این فیلم دنباله‎دار دست به ساخت فیلم‎های پر هزینه می‎زند- با فروش 139.5 میلیون دلار در رده پنجم قرار گرفته است.

سپیدهدم به کارگردانی بیل کاندون بر اساس چهارمین و آخرین قسمت مجموعه کتاب‌های گرگ و میش نوشته استفنی مایر کارگردانی ساخته شده است. در این قسمت فرزند بلا و ادوارد که هنوز به دنیا نیامده مورد تهدید دسته گرگ‌ها و گروهی از خون آشام‌ها قرار دارد. بازیگران اصلی سه فیلم قبلی شامل کریستین استوارت، رابرت پتینسن و تیلور لاتنر نقش‌های خود را در «سپیده‌دم» تکرار کرده‌اند.

لازم به ذکر است این قسمت از سری گرگ و میش پرهزینه‎ترین قسمت محسوب می‎شود. قسمت سوم این فیلم دنباله‎دار با 68 میلیون دلار و قسمت چهارم با 110 میلیون دلار ساخته شده است. سپیده‎دم در خارج از آمریکا در 144 کشور اکران شده و فروش کل آن 283.5 میلیون دلار رسید.
 
درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما