آمار فروش پنج روز نخست فیلم «خیزش شوالیه تاریکی» اعلام شد


 فروش 5 روز نخست خیزش شوالیه تاریکی The Dark Knight Rises سومین قسمت از سری بتمن که توسط کریستوفر نولان ساخته شده است، اعلام شد.

خیزش شوالیه تاریکی 

به گزارش آکادمی هنر، در پی حادثه‎ی کشتار عجیب و غم‎انگیزی که در نخستین ساعات فروش فیلم خیزش شوالیه تاریکی اتفاق افتاده بود، کمپانی برادران وارنر اعلام کردند آمار فروش این فیلم را اعلام نخواهند کرد. این فیلم در نیمه شب اکران 30 میلیون دلار فروخته بود که همه در انتظار شکست رکورد 207 میلیون دلاری انتقامجویان بودند؛ اما در پی کشتار فجیعی که رخ داد وارنرها قطعا ضرر کردند.

پس از گذشت چند روز و اعلام نشدن فروش افتتاحیه‎های هفته قبل سایت‎های مختلفی از فروش 160 تا 170 ملیون دلاری این فیلم در افتتاحیه خود خبر داده بودند که ساعاتی قبل فروش 5 روز نخست و افتتاحیه فیلم اعلام شد. بر این اساس خیزش شوالیه تاریکی با فروش 161 میلیون دلاری در افتتاحیه خود پس از انتقام‎جویان و آخرین قسمت هری پاتر در رده سوم بهترین افتتاحیه تاریخ سینما قرار گرفت. این فیلم در روز پنجم خود نیز 18 میلیون دلار فروخت تا بدین جا در گیشه آمریکای شمالی به فروش 198 میلیون دلاری برسد. اغلب کارشناسان گمانه‎زنی می‎کردند که خیزش شوالیه تاریکی از شوالیه تاریکی بیشتر فروش خواهد داشت اما شوالیه تاریکی در 5 روز نخست خود 203 میلیون دلار فروخته بود.

گفتنی است اکران سومین قسمت بتمن نولان در برخی کشورها اکرانش به دلیل حادثه رخ داده متوقف شده است و با این وجود تا به حال 88 میلیون دلار فروخته است. باید منتظر نشست و شاید با گذشت زمان از حادثه فروش این فیلم اوج گیرد. سومین قسمت این پروژه با هزینه 250 میلیون دلاری ساخته شده است.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر