اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

سومین قسمت بتمن نولان رکورد قسمت قبلی را زد

 

خیزش شوالیه تاریکی سومین قسمت از بتمن‎هایی که توسط کریستوفر نولان ساخته شده است رکورد قسمت قبلی یعنی شوالیه تاریکی را شکست.

خیزش شوالیه تاریکی 

به گزارش آکادمی هنر، با اعلام فروش روز گذشته در سراسر جهان، خیزش شوالیه تاریکی موفق به فروش یک میلیارد و ده میلیون دلار شد و این در حالی است که دومین قسمت سه گانه نولان از بتمن یعنی شوالیه تاریکی یک میلیارد و سه میلیون دلار فروخته بود. این فروش در حالی است که شوالیه تاریکی در گیشه آمریکای شمالی هم‎چنان بالاتر از خیزش شوالیه تاریکی قرار دارد.

خیزش شوالیه تاریکی در سینماهای آمریکای شمالی 433 میلیون دلار و در خارج از آمریکا 578 میلیون دلار فروخته است و قسمت قبلی آن در آمریکا 533 میلیون دلار و در خارج از آمریکا 470 میلیون دلار فروخته است. با احتساب این‎که خیزش شوالیه تاریکی در 18 ژوئن اکران شده و در روزهای پایانی اکران خود است بعید به نظر می‎رسد بتواند رکورد گیشه آمریکای شمالی قسمت قبلی را نیز بزند.

زمان این قسمت هشت سال بعد از قسمت قبلی است. بین رهبر جدید خلافکاران، گاتهام را غرق در آشوب می‎کند. اکنون بتمن سعی می‎کند گاتهام را نجات دهد. شهری که حالا بتمن را بیشتر به عنوان دشمن می‎شناسد تا یک قهرمان. بازیگران این قسمت را کریستین بیل، آن هاثاوی، تام هاردی، گری الدمن، مایکل کین، مورگان فریمن، لیام نیسن و جوزف گوردن لویت تشکیل می‎دهند.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما